جذب هشت تیم فناور در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی کردستان

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه شاخصه‌های اصلی کار جهادی، نمادهایی از تلاش و تعهد واقعی هستند، گفت: فردی که در جهاددانشگاهی مشغول فعالیت است باید بسیار متفاوت‌تر و جهادی فعالیت خود را انجام دهد.

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان کردستان: حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان ۲۲ مرداد در مراسم گرامیداشت چهل‌و‌چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی با تبریک سالروز تأسیس جهاددانشگاهی به جهادگران استان گفت: پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) از خدا نشاط در زندگی، دوری از سستی، کسلی و ناتوانی، پرهیز از ضرر و دلمردگی را همواره طلب می‌کرد که این امور نیاز ضروری برای زندگی تمام انسان‌هاست.

وی با اشاره به چهار شاخصه اصلی کار جهادی افزود: جدیت درکار، کار شبانه‌روزی، انسا‌های پرتلاش، انگیزه بالا چهار شاخص اصلی نهادینه شده در وجود یک نیروی جهادی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه شاخصه‌های اصلی کار جهادی، نمادهایی از تلاش و تعهد واقعی هستند، بیان کرد: فردی که در جهاددانشگاهی مشغول فعالیت است باید بسیار متفاوت‌تر و جهادی فعالیت خود را انجام دهد.

.وی با تأکید بر اینکه ما امروز شاهدیم که در برخی امور ریزبینی و جدیت به کار گرفته نمی‌شود، ادامه داد: جدیت در کار، پایه و اساس هر اقدام مؤثری است که ما را به سمت هدف هدایت می‌کند.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: کار شبانه‌روزی، نشان‌دهنده عزم و اراده‌ای است که هیچگاه خستگی را به رسمیت نمی‌شناسد لذا جهادگر باید به صورت شبانه روزی درگیر کار شود که نمونه بارز آن در خبرگزاری‌ها شاهد هستیم چراکه باید در لحظه اخبار انعکاس پیدا کند چراکه سرعت و دقت در انتشار اخبار بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: یک فرد جهادگر باید پرتلاش باشد، انسان پر تلاش، با دقت و توجه به تمامی مسائل، به دنبال یافتن راه‌حل‌های کارآمد است. یکی از مشکلات کنونی کشور در بخش اداری روزمرگی است لذا برای مقابله با این امر جهادگران جهاددانشگاهی باید همواره به افزوده‌های ذهنی خود بیفزایند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان گفت: انگیزه بالا، نیروی محرکه‌ای است که ما را در مسیر چالش‌ها به جلو می‌برد و به ما شجاعت ادامه دادن می‌دهد.

فعالیت‌های دانش بنیان جهاددانشگاهی؛ گامی مؤثر در حوزه رفع نیازهای کشوراست

  اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی کردستان در ادامه این مراسم گفت: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای مولود انقلاب اسلامی، با برخورداری از نیروهای جوان، متخصص و متعهد است که توانسته منشأ حرکت های بزرگ در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتغال و کارآفرینی شود.

وی افزود: این نهاد توانسته است با گسترش طرح‌های کاربردی و نیمه صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی به منظور به کارگیری نتایج پژوهش ها، گامی مهم در مسیر توسعه کشور بردارد و به عنوان نمود عینی حرکت دانش‌بنیان شناخته شود.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: جهاددانشگاهی استان کردستان در اول خرداد ماه سال ۱۳۸۵ تأسیس شد و تاکنون با اتکا به نیروهای متخصص و متعهد توانسته است در حوزه های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و اشتغال و کارآفرینی گام‌های مؤثری برای توسعه استان کردستان بردارد.

وی ادامه داد: طراحی سامانه جی ‌آی اس برای املاک و مستغلات جهاددانشگاهی کشور، تولید و فروش محصولات پزشکی و تولیدات دانش‌‎بنیان و تجاری‌سازی آن‌ها، انعقاد ۵۱۵ مورد قرارداد بانک خون، اجرای ۷ طرح پژوهشی، پایش اشتغال ۴۹۱ طرح شهری و ۳۲۰ طرح روستایی، چاپ مقالات تخصصی، برگزاری نمایشگاه دستاورهای فناورانه، از جمله اقدامات جهاددانشگاهی کردستان بوده است.

اسدی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی کردستان افزود: فعالیت مرکز علمی – کاربردی جهاددانشگاهی، برگزاری دوره آموزشی برای ۹ دستگاه اجرایی، برگزاری بیش از 20  دوره‌ آموزشی برای بیش از چهار هزار و ۲۲۵ از کارکنان دولت، برگزاری دوره‌های آموزشی برای فراگیران آزاد ، فعالیت شش مرکز در شهرستان‌های استان، برگزاری آزمون‌های استخدامی از اقدامات جهاددانشگاهی در حوزه آموزش در یکسال اخیر بوده است.

وی به برگزاری ۳۹ رویداد فرهنگی و نشست تخصصی انتخاباتی، برگزاری مسابقات سه دقیقه‌ای کتابخوانی، مناظرات دانشجویی، معرفی کتاب و فرهنگ کتابخوانی، سلسله نشست‌های «جهاد تبیین»، اجرای طرح داناب، انتشار ۲ هزار و ۵۰۶ خبر در خبرگزاری ایسنا، دو هزار و ۲۰۸ خبر در ایکنا، اجرای شش طرح نظرسنجی در ایسپا را از جمله اقدامات جهاددانشگاهی کردستان در حوزه فرهنگی ذکر کرد.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان اظهار کرد: جذب هشت تیم فناور در مرکز نوآوری و شتابدهی، برگزاری ۸۰ کارگاه تخصصی در حوزه کسب و کار، اجرای طرح شتغالزایی مددجویان امداد، ۱۴۰ ساعت مشاوره کسب و کار برای فارغ‌التحصیلان و فعالیت ۱۶ شرکت دانش‌بنیان در زیرمجموعه جهاددانشگاهی از فعالیت‌های حوزه اشتغال و تجاری‌سازی جهاددانشگاهی کردستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان زیرمجموعه جهاددانشگاهی محدود بودن گستره فعالیت در سطح استان بوده است، افزود: در این راستا در تلاشیم تا گستره فعالیت این شرکت‌های دانش‌بنیان را در سطح بین‌المللی ارتقاء دهیم که اگر این امر محقق شود برای استان تولید ثروت خواهد شد.
اسدی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی فقط ۲۰ درصد بودجه دولتی دارد و ۸۰ درصد دیگر بودجه به صورت خوددرآمدی بوده است، افزود: براین اساس باید تمام تلاش خود را در حوزه‌های مختلف به کار بگیریم تا بتوانیم درآمدزایی لازم را داشته باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی کردستان در پایان گفت: در صورت حمایت مسئولان استانی به طور قطع با همکاری پژوهشگاه رویان و پژوهشکده سرطان معتمد و سلامتکده طب سنتی جهاددانشگاهی همدان می‌توانیم مرکز درمانی سرطان برس و مرکز درمان ناباروری و سلامتکده طب سنتی را در استان کردستان تأسیس کنیم که این امر مستلزم تأمین فضای کاربردی لازم و تجهیزات لازم است. یادآور می‌شود در پایان این مراسم از جهادگران نمونه جهاددانشگاهی استان کردستان تجلیل شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا