جهاد دانشگاهی اصفهان در حوزه روستاها کارهای ارزشمندی انجام داده است

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: به موجب این تفاهم نامه، ظرفیت‌های مشترک بسیار و ارتقاء تعاملات همکاری در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی میان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و اتاق بازرگانی ایجاد می‌شود.

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا- زاهد شفیعی  در خصوص تفاهم‌نامه‌ای که به تازگی میان جهاددانشگاهی واحد اصفهان و اتاق بازرگانی به امضاء رسیده است، اظهار کرد: اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی است و به‌عنوان یک ظرفیت بی‌نظیر در حوزه ماموریتی خودش برای ساماندهی حوزه اقتصاد و موضوع تجارت، به نوعی متولی ساماندهی بحث تجارت اتاق بازرگانی است. از طرفی، اصفهان هم قطب صنعتی اقتصادی است و صنایع بزرگ و برندهای معتبر تجاری، اقتصادی و کارخانه‌های بزرگ در اصفهان حضور دارند.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی ۳۰۰۰ عضو دارد که اکثر آن‌ها از بازرگانان و کارآفرینان خوش نام هستند. این افراد در اقتصاد صبغه طولانی دارند. برای مثال فولاد مبارکه یکی از اعضاء این اتاق است.

شفیعی در رابطه با هدف ارتباط جهاد دانشگاهی با اتاق بازرگانی، تصریح کرد: هدف ما از ارتباط با اتاق بازرگانی وصل شدن به این اکوسیستم است. پیش‌تر جهاد توفیقات خوبی در حوزه‌های مختلف به دست آورده است. برای مثال ارتباطاتی با سازمان‌ها داشته که البته به صورت محدود انجام می‌شد. با توجه به ماموریت‌هایی که جهاد می‌تواند انجام دهد، رویکرد ما در این حوزه رویکردی است که تصویر و جایگاه جهاد را ارتقا دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان افزود: جهاد یک شبکه است و ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد. به شکلی که من معتقد هستم جهاد اصفهان می‌تواند تسهیل‌گر دیگر جهادها برای ورود به بازار اصفهان باشد. در واقع، با ارتباط‌گیری با صنایع بر اساس نیازهایی که این صنایع دارند ما می‌خواهیم که در جهاد به آن‌ها راه حل علمی عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه در این تفاهم نامه رویکرد من فقط معرفی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان نبوده است، یادآور شد: در این تفاهم‌نامه رویکرد من جهاد دانشگاهی کل کشور است. من معتقد هستم که با وجود ۶۰۰ پارک و واحد فناور و نیز با وجود پژوهشکده‌های متعدد در این نهاد، می‌توان بسیاری از نیازهای جامعه را مرتفع ساخت. بنابراین، رویکرد ما جدا از رویکردهایی که معرفی و تدوین ماموریت‌های جهاد است، بحث پروژه‌های مشترک است. برای مثال، ما در اتاق بازرگانی یک رویداد بین‌المللی سرمایه‌گذاری داریم که اتاق بازرگانی به نمایندگی کشور میزبان آن است.

شفیعی خاطرنشان کرد: به موجب این تفاهم نامه، طرح‌هایی وجود دارند که قرار است جهاد دانشگاهی واحد اصفهان به‌عنوان پروژه‌های پیشران رویداد تسهیل‌گری آن‌ها را انجام دهد. همچنین، بسته‌های سرمایه‌گذاری توسط جهاد تبیین می‌شود که این امر باعث ارتقاء تنظیم‌کنندگی جایگاه جهاد از نظر علمی و اجرایی نیز می‌شود. ما معتقد هستیم که جهاد دانشگاهی واحد اصفهان باید با برخی از سازمان‌ها به صورت ماموریت‌گرا همکاری داشته باشد تا بتواند ارزش آفرینی کند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان خاطرنشان کرد: با کمک دوستان در اتاق بازرگانی به سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان (ستـفا)، سازمان تجاری سازی ستفا می‌تواند در بخش ایده و موضوع تجاری سازی و بحث‌های صادرات، خدمات فناورانه و دانش‌بنیان به توفیقات مهمی دست یابد. همچنین، می‌توان در بحث تسهیل تجاری سازی ایده‌ها یا ایجاد مراکز شتابدهی مشترک و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان مشترک با اعضای اتاق بازرگانی نیز همکاری کرد.

شفیعی اضافه کرد: در زمینه اکوسیستم و ایجاد اکوسیستم‌های دانش‌بنیان، نوآورانه و ماموریت‌گرا ما با دوستان در اتاق بازرگانی همکاری خواهیم داشت. به موجب این تفاهم‌نامه ظرفیت‌های مشترک بسیار و ارتقاء تعاملات همکاری در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی میان طرفین ایجاد می‌شود.

وی همچنین در رابطه با تفاهم نامه‌ای که میان جهاددانشگاهی با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان منعقد شده است، یادآور شد: حوزه کشاورزی نیز برای کشور یک حوزه ماموریتی و استراتژیک است. در این حوزه دوستان ظرفیت بی‌نظیر و تجربه زیسته‌ای دارند که شاید هنوز به درستی معرفی نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جهاد شبکه مهمی برای مثال در حوزه تولید محتوای آموزشی مشترک یا طراحی و تدوین بسته‌های آموزشی مشترک با رویکرد توانمند سازی دارد و نیز با توجه به این نکته که جهاد دانشگاهی اصفهان در حوزه روستاها کارهای ارزشمندی انجام داده است، می‌توان گفت به نوعی در حوزه روستا یک مرجعیت علمی دارد.

امضای تفاهم‌نامه جهاد دانشگاهی اصفهان و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی 

رئیس جهاددانشگاهی واحد اصفهان به برخی از زمینه‌های همکاری و فعالیت‌های مشترک میان جهاد و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: در بحث توانمندسازی روستایی و تسهیل گری جامعه روستایی که به نوعی روی آن کار می‌کنیم و نیز در بحث ترویج آموزش به این مرکز کمک می‌کنیم. حتی در حوزه تحقیقات بازار که مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) قرار است کمک کند به اینکه چه محصولی ظرفیت عرضه و تقاضا دارد یا در بحث معرفی محصولات که یک بحث خیلی جدی است. همچنین، در ستفا و بحث تجاری سازی ما آمادگی همکاری مشترک را در خصوص ایجاد و حمایت از اکوسیستم‌ها و مراکز رشد و شتابدهی که طرفین بتوانند روی آن سرمایه‌گذاری کنند یا بتوانیم مسئله‌ای از استان را حل کنیم، داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا