افزایش ۶۳ درصدی بودجه دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی

  • رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی گفت: افزایش ۵۱ درصدی بودجه دانشگاه سیدجمال در سال ۱۴۰۲ و افزایش ۶۳ درصدی بودجه دانشگاه در سال ۱۴۰۳ به منزله بالاترین افزایش بودجه دانشگاه‌های کشور بوده است.

به گزارش سیناپرس از همدان، دکتر صادق خزل‌پور در نشست خبری، افزود: دانشگاه سید جمال فاقد سند راهبردی بود که در این رابطه کار سند راهبردی دانشگاه را آغاز کرده‌ایم تا در جذب رشته تحصیلی و جذب هیئت علمی برای دانشگاه با مشکل مواجه نشویم ضمن اینکه در حال حاضر این موضوع در مرحله تصویب هیئت امنا قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به ۱۳ رشته فعال در این دانشگاه و دورخیز دانشگاه برای افزایش تعداد رشته‌های تحصیلی دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی، تصریح کرد: رشته تغییر اقلیم در مقطع کارشناسی ارشد و نیز مشاوره و تاریخ محض در مقطع کارشناسی از جمله سه رشته تحصیلی جدید تصویب شده برای این دانشگاه پس از ۹ سال بوده که در مهر ماه سال جاری این رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه دارای پذیرش دانشجو خواهند بود.

وی در ادامه از رشد ۳۰ درصدی تعداد مقالات چاپ شده و رشد ۱۱۰ درصدی مقالات ارائه شده این دانشگاه به نسبت سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: رشد ۳۶۰ درصدی مبلغ کل پاداش مقالات این دانشگاه از نقش موثری در توسعه پژوهش و مقالات دانشگاه سیدجمال برخوردار بوده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش جذب ۴۰ درصدی اعضای هیأت علمی و افزایش جذب ۲۵ درصدی یاوران علمی این دانشگاه، تصریح کرد: کمبود شدید زمین برای توسعه دانشگاه سید جمال یکی از مشکلات و دغدغه‌های این دانشگاه به شمار می‌رود.

این مقام مسئول در ادامه از افتتاح و راه‌اندازی کلینیک مشاوره دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی تا پایان سال‌جاری در این شهرستان خبر داد و افزود: هدف از پیگیری راه‌اندازی کلینیک مشاوره در شهرستان کاهش آسیب‌های اجتماعی سطح شهرستان خواهد بود و جنبه درآمدزایی نخواهد داشت.

خزل‌پور با بیان اینکه باید نسبت به افزایش دانشجو و تاسیس رشته‌های جدید تحصیلی اقدام داشته باشیم و خوشبختانه در این رابطه اقدامات خوبی در حال انجام است، گفت: اگر نسبت به این دو امر مهم توجهی نداشته باشیم عملا خودمان با پای خود به سمت پردیس شدن دانشگاه می‌رویم.

خزل پور با بیان اینکه در سال‌های اخیر کاهش دانشجویان دانشگاه ها یکی از موارد مشکلات مبتلا به اکثریت دانشگاه های سطح کشور به شمار می‌رود، یادآور شد: باید رشته های جدید و جذاب و مورد علاقه دانشجویان در دانشگاه ها از جمله دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی تاسیس شود که خوشبختانه رشته تحصیلی جدید مشاوره یکی از جمله این رشته‌های جذاب و مورد علاقه دانشجویان است.

وی در ادامه از رشد ۳۰ درصدی تعداد مقالات چاپ شده و رشد ۱۱۰ درصدی مقالات ارائه شده این دانشگاه به نسبت سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: رشد ۳۶۰ درصدی مبلغ کل پاداش مقالات این دانشگاه از نقش موثری در توسعه پژوهش و مقالات دانشگاه سیدجمال برخوردار بوده است.

خزل‌پور با اشاره به راه‌اندازی چهار کیوسک هوشمند و کتابخانه الکترونیک در دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی، تصریح کرد: راه‌اندازی سایت دانشگاه پس از ۱۰ سال، برپایی موکب پذیرایی از زائران اربعین حسینی برای نخستین بار در سال ۱۴۰۲ ، تهیه و تدوین سند راهبردی دانشگاه در افق ۱۴۰۷، اجرای ۸۲۰۰ متر آسفالت‌ریزی محوطه دانشگاه، تکمیل حصارهای غربی و شرقی و شمالی، ساخت گلخانه آموزشی هیدروپونیک، مقاوم‌سازی و اجرای لب‌بند دانشگاه، ساخت ساختمان بوفه و انتشارات، حصارکشی زمین جهاد، ساخت فضاهای داخلی مورد نیاز، تهیه و تدوین سند برنامه‌ریزی نیروی انسانی دانشگاه، اصلاح نمودار تفصیلی دانشگاه پس از ۱۰ سال، ساماندهی اتاق کارکنان با ایجاد پیشخوان، به‌روز شدن آیین‌نامه‌های آموزشی را از جمله اقدامات انجام شده این دانشگاه در یکسال گذشته می‌توان برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به ۱۳ رشته فعال در این دانشگاه و دورخیز دانشگاه برای افزایش تعداد رشته‌های تحصیلی دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی، تصریح کرد: تغییر اقلیم در مقطع کارشناسی ارشد و نیز مشاوره و تاریخ محض در مقطع کارشناسی از جمله سه رشته تحصیلی جدید تصویب شده برای این دانشگاه پس از ۹ سال بوده که در مهر ماه سال جاری این رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه دارای پذیرش دانشجو خواهند بود.

 

گزارش: علی اکبری ساجد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا