توجه ویژه به بافت تاریخی شیراز با تخصیص بودجه‌های عمرانی و اجرایی

به گفته شهردار منطقه ۸ شیراز، مجموع پروژه‌های منطقه تاریخی-فرهنگی شیراز با فاصله معناداری با بقیه پروژه‌ها برابر با ۱۰۰ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان است که نشانگر توجه ویژه به بافت تاریخی شیراز می‌باشد.

به گزارش سینا پرس فارس، علی مصلی‌نژاد امروز، ۲۲ مردادماه در نشست با خبرنگاران بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ بودجه‌ای معادل ۳۷۵ میلیارد تومان برای منطقه تاریخی-فرهنگی این شهر اختصاص داده شده است. از این میزان، ۲۲۹ میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی، ۷۷ میلیارد تومان به بودجه اجرایی و خدمات شهری و باقی به تملک و بودجه جاری تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: اخیراً با حضور وزیر کشور پروژه بازآفرینی مجموعه زندیه با اعتبار هزار میلیارد تومانی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. بنابراین، مجموع پروژه‌های منطقه تاریخی-فرهنگی شیراز با فاصله معناداری با بقیه پروژه‌ها برابر با ۱۰۰ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان است که این توجه ویژه به بافت تاریخی شیراز، نشان از اهمیت بالای حفظ و توسعه این مناطق دارد.

اضافه کرد: کلنگ‌زنی پروژه زندیه بعد از سه دهه تلاش انجام شد. این پروژه تقریباً رها شده بود و با کلنگ‌زنی مجدد، موضوع ثبت جهانی منطقه زندیه دوباره بازگشایی و به جریان ملی افتاد. ثبت جهانی، تبلیغات سازمان یونسکو و حضور گردشگران خارجی تاثیر بسزایی در درآمدزایی دارد.

وی تصریح کرد: ۷ میلیارد تومان برای روشنایی و ایمن‌سازی زیرگذر زند هزینه شد و کانکس دائمی برای راهنمایی مسافران نوروزی و گردشگران پیش‌بینی شده است. نورپردازی بافت تاریخی طاق اسکرو، لوسترهای تزئینی در محور داش آکل و مسجد مشیر، و حذف ورود موتورسیکلت به قسمت مسجد وکیل از دیگر اقدامات شهرداری منطقه ۸ است. همچنین دالان نوری در خیابان ناصر خسرو بازتاب ملی داشت و خیابان ناصر خسرو یکی از خاص‌ترین خیابان‌های ایران خواهد شد. همچنین ۷۵ خانه تاریخی در محدوده شهرداری منطقه ۸ شناسایی شده است.

مصلی‌نژاد به اقدامات مرمتی آرامگاه شیخ روزبهان هم اشاره کرد و گفت: هدف از کارهای عمرانی در محدوده آرامگاه شیخ روزبهان، تقویت حوزه گردشگری و معرفی این مقبره است. کارهای عمرانی در این محور با هزینه ۲۰ میلیارد تومان در حال انجام است و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

مصلی‌نژاد همچنین اعلام کرد که اتصال فاضلاب مسجد وکیل به شبکه فاضلاب شهری با هزینه ۲.۵ میلیارد تومان انجام شده است.

شهردار منطقه ۸ شیراز در خاتمه اظهار کرد: برای پروژه عمرانی در میدان نقاره‌خانه، حدود ۸۰ میلیارد تومان قرارداد بسته شده و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا هفته شیراز در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد. این میدان ۲۵ هزار متر مساحت دارد و فضای مناسبی برای اجتماعات فرهنگی و مذهبی فراهم می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا