ساختمان دانشکده پرستاری اسدآباد مهرماه افتتاح می‌شود

معاون توسعه دانشکده علوم‌پزشکی اسدآباد گفت: پروژه دانشکده پرستاری با سه هزار متر مربع بنا و ۹۲ درصد پیشرفت در حال اجراست که امید می رود ابتدای مهر ماه امسال بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، حسن کرمی‌پایدار در نشست خبری گفت:پروژه دانشکده پرستاری با سه هزار متر مربع بنا و ۹۲ درصد پیشرفت در حال اجراست که امید می رود ابتدای مهر ماه امسال بهره برداری شود تا معاونت آموزشی به این محل منتقل و دانشجویان در این مکان مشغول به تحصیل شوند.

وی افزود: ساختمان مرکز درمان ناباوری با ۴۰ درصد پیشرفت در دست اجرا است و با احداث بیمارستان امیرالمونین با ۱۶ هزار متر مربع مساحت در ۶ طبقه در دست اجرا است.

وی ادامه داد: پایگاه سلامت شهری جدید وابسته مرکز جامع خدمات سلامت در محوطه بیمارستان احداث می شود تا این منطقه محروم از خدمات بهداشتی و درمان از این خدمت بهره مند شوند.

وی ادامه داد: ۲۰ خانه بهداشت اسدآباد فاقد دیوار کشی است که امسال سه مورد آنها دیوارکشی شد و بنا داریم مابقی را آغاز کنیم چرا که برای دریافت پایان کار و سند این مراکز دیوار کشی نیاز است.

معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی اسدآباد افزود: یک طرح مهم و کاربردی در محوطه معاونت بهداشتی در دست اجراست که شامل ساختمان آزمایشگاه رفرانس و مرکز آموزش بهورزی است که با ۲۰ درصد پیشرفت در دست اجرا بوده و تکمیل آن نیازمند تخصیص اعتبارات مورد نیاز است.

وی یکی از ضعف های این شهرستان را نبود ساختمان ستادی برای اورژانس پیش بیمارستانی دانست و گفت: سال های گذشته زمین برای ساخت اورژانس پیش بیمارستانی در نظر گرفته شده که امید می رود به زودی عملیات عمرانی این ساختمان آغاز شود.

کرمی عنوان کرد: ۱۰ خانه بهداشت در دست ساخت است که به طور میانگین میزان پیشرفت فیزیکی آنها به بیش از ۵۰ درصد می رسد، همچنین یازده خانه بهداشت در دست تعمیر و بهسازی است که ۱۰ مورد آماده ارائه خدمت است.

وی ادامه داد: سه مرکز خدمات جامع سلامت در روستاهای «لک لک»، «امام خمینی (ع)» شهرک سید احمد و روستای «کینی سایه» دست اجرا است که به طور میانگین ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تا پایان سال بهره برداری و محل خدمت به مردم می شوند.

وی اضافه کرد: نیمی از اعتبارات مورد نیازپروژه های بهداشتی و درمانی در دست اجرا در این شهرستان از سوی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی و ۵۰ درصد مابقی توسط دانشکده از محل اعتبارات استانی، شهرستانی و کمک خیران باید تامین شود.

معاون دانشکده علوم پزشکی اسدآباد بیان کرد: تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال برای این طرح ها هزینه شده و تکمیل آنها ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار می خواهد.

گزارش: علی اکبری ساجد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا