هوشمندسازی، پردازش تصویر و بهینه سازی، نیازهای فناورانه صنعت لوازم خانگی ایران

مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت تولید لوازم خانگی در تور فناورانه لوازم خانگی، نیازهای فناورانه این صنعت را در سه دسته هوشمندسازی، پردازش تصویر و بهینه سازی تشریح و تاکید کرد: صنایع امروز را از تعامل با دانشگاه و تجهیز به فناوری روز گریزی نیست.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت دیپوینت در تور فناورانه لوازم خانگی نیازهای فناورانه این صنعت را در سه دسته هوشمندسازی، پردازش تصویر  و بهینه سازی قرار داد و تاکید کرد: از پروپوزال و مقاله های کاربردی در بحث های نرم افزاری استقبال می کنیم.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، تور فناورانه بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی به همت مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی امروز بیست و یکم مرداد ماه در محل خانه نوآوری و فناوری ایران برگزار شد.

هدف از برگزاری این جنس تورهای فناورانه، گسترش و ترویج ادبیات دانش و فناوری و همچنین شناسایی فرصت ها و چالش های صنایع ملی و ایجاد یک پل ارتباطی بین نهاد دانشگاه و صنعت است.

تور فناورانه لوازم خانگی در دو بخش برگزار شد، در بخش اول، اکبر زمانی، مدیر تحقیق و توسعه شرکت دیپوینت و محسن درویش، معاون اجرایی کارخانه کن به سخنرانی پرداختند و هر یک به معرفی مجموعه تحت مدیریت خود، راه های همکاری و سرمایه گذاری در این مجموعه ها پرداختند.

زمانی با بیان اینکه صنایع بزرگ همچون شرکت دیپوینت از پروپوزال و مقاله های کاربردی در بحث های نرم افزاری استقبال می کند، افزود: نیازهای فناورانه ما در سه حوزه هوشمندسازی، پردازش تصویر  و بهینه سازی است و در این راستا با دو دانشگاه علم و صنعت و شهید بهشتی در حال تعامل هستیم.

وی همچنین به تجربه سال گذشته این شرکت در تور فناورانه هم گریز زد و بر ثمرات این حضور و تعاملاتی که طی آن با دانشگاه و اهالی آن گرفته شد، ارجاع داد و تاکید کرد: صنایع امروز را از تعامل با دانشگاه و تجهیز به فناوری روز گریزی نیست.

درویش هم به ضرورت ایده پردازی و نیاز سازی دانشگاه برای صنعت تاکید کرد و گفت: دانشگاه نباید خود را به پاسخ گویی به نیازهای فناورانه صنعت محدود کرده و بلکه فراتر از این، باید به طرح نیاز جدید در صنعت ورود کند.

به گفته او، پیش شرط رقابت با شرکت های بزرگ در صنعت دنیا، طرح نیاز در این فضا است و ما متاسفانه هنوز در مرحله ایجاد فناوری قرار داریم.

وی همچنین تصریح کرد:  در حال حاضر، با دو دانشگاه صنعتی امیرکبیر و علم و صنعت در حال تعامل هستیم و از دانشجویان تحلیل داده، مهندسی مکانیک اعم از ساخت تولید سیالات، طراحان محصول، گرافیست و مارکتینگ استقبال می کنیم.

گفتنی است که در بخش دوم این تور، از برخی از شرکت های برگزیده در نمایشگاه لوازم خانگی بازدید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا