دومین کنگره ملی شهدای فارس برگزار می‌شود

فرمانده سپاه فجر فارس از برگزاری دومین کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس در آبان‌ماه سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، سردار یدالله بوعلی امروز، 20 مردادماه در نشست خبری با خبرنگاران بیان داشت: هر ده سال یک بار کنگره ملی در استان‌های کشور برگزار می‌شود و امسال، استان فارس دومین کنگره ملی شهدای استان را در آبان ماه با اجرای برنامه‌های متعدد برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در راستای برگزاری این کنگره، شورای سیاستگذاری به ریاست نماینده ولی فقیه در استان فارس و استاندار فارس و با عضویت اعضای شورای تأمین و برخی از اعضای شورای اداری و فرماندهان نیروهای مسلح تشکیل شده است، گفت: ذیل این شورا، ۲۵ کمیته اجرایی وظیفه اجرای برنامه‌های دومین کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس را به عهده دارند.

بوعلی اضافه کرد: کمیته‌ جمع آوری و به روز رسانی آثار شهدا، پشتیبانی، نیروی انسانی، تبلیغات و فضا سازی، تالیف، تدوین و نشر، کمیته علمی‌ و پژوهشی، برنامه و بودجه، یادواره‌ها و امور شهرستان‌ها، گنجینه و یادمان‌های شهدا، تکریم و دیدار با خانواده ایثارگران، امنیت و حفاظت امور، بانوان، اقشار و تشکل‌های مردمی، رسانه، روابط عمومی و ارتباطات، فرهنگیان، رسانه و فضای مجازی، برگزاری مراسم ها و پشتیبانی از مراسم ها، تولیدات هنری و فرهنگی، دانشجویان و اساتید، تشریفات، قرآنی، کمیته بازرسی و طلاب از جمله کمیته‌های 25 گانه این شوراست.

فرمانده سپاه فجر فارس اظهار داشت: در سال گذشته ۳۱ کلیدواژه از بیانات مقام معظم رهبری پیرامون کنگره شهدا مستخرج و در راستای تحقق آن ها برنامه‌ریزی شد و در نهایت در کتابی با عنوان “گاهی برای رفتن” به چاپ رسید.

فرمانده سپاه فجر استان فارس در ادامه، تولید و اجرای ۱۵ قطعه فاخر توسط ارکستر سمفونیک مقاومت در سه شب، تهیه ۱۶ فیلم مستند، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای صنایع فضایی، تهیه بیش از ۶ هزار و پانصد آلبوم شهدا برای خانواده‌های شهدا و تهیه قاب هوشمند شهدا و تهیه ۳ هزار مصاحبه والدین شهدای در قید حیات به عنوان گنجینه ارزشمند را از ویژه برنامه‌های کنگره ملی شهدای استان فارس عنوان کرد.

بوعلی همچنین، راه‌اندازی درگاه و بانک اطلاعات شهدای استان، رونمایی از ۲۵ کتاب صوتی، اجرای 15 هزار ختم قرآن و 15 هزار محفل قرآنی و تربیت ۱۵ هزار حافظ قرآن همراه با توسعه دارلقرآن‌ها نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده ذکر کرد.

وی در خاتمه، از تهیه و تولید برنامه “راوی شو” به عنوان اولین استعدادیابی کشور در زمینه روایتگری دفاع مقدس با موضوعات سرود، روایتگری، هنرهای تجسمی و حجمی و نمایش خبر داد و گفت: این برنامه به همت صدا و سیمای فارس در هفته دفاع مقدس پخش خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا