تجلی «نقش دوستی» ایران و روسیه در آثار هنرمندان دو کشور

نمایشگاه نقاشی مشترک ایران و روسیه شامل 200 اثر از هنرمندان جوان در کنار 40 اثر از اساتید مشهور دو کشور با عنوان «نقش دوستی» از 26 مرداد به مدت یک‌ماه در مسکو برپا می‌شود.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پس از انتشار فراخوان اولین دوره از جشنواره «نقش دوستی» بیش از 600 هنرمند برای حضور در این رویداد بین‌المللی ثبت‌نام و آثار خود را ارسال کردند.

در این جشنواره هنرمندان روسیه آثاری درباره ایران و هنرمندان ایرانی آثاری درباره روسیه مطابق با 10سرفصل تعیین‌شده از جمله مفاخر و شخصیت‌ها، آثار باستانی، افسانه‌های ملی، طبیعت و … خلق کردند که با انتخاب هیات داوران، صد نقاشی از هنرمندان ایران و صد نقاشی از هنرمندان روسیه به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

این دویست اثر برگزیده همراه چهل اثر از اساتید مشهور نقاشی دو کشور از تاریخ ١۴ آگوست به مدت یک ماه در آکادمی آبرنگ و هنرهای زیبای آندریاک در مسکو به نمایش در می‌آید و پس از آن چند شهر ایران و روسیه مانند تهران، اصفهان، سنت‌پترزبورگ و کازان میزبان این آثار خواهند بود.

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه، علاوه بر اعطای جایزه نقدی دو هزار یورویی به دو هنرمند برگزیده از ایران و روسیه به سایر نفرات منتخب نیز هدایایی از جمله تور مسافرتی به ایران و روسیه اعطا خواهد شد.

اولین دوره از جشنواره «نقش دوستی» توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه و آکادمی آبرنگ و هنرهای زیبای آندریاک با مشارکت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت فرهنگ روسیه، آکادمی هنر سنت‌پترزبورگ و اتحادیه هنرمندان و نقاشان روسیه برگزار می‌شود. گالری ساره در مسکو و گالری آرتیبیشن در تهران دبیرخانه اجرایی این دوره را برعهده داشتند.

همچنین، انجمن بین‌المللی آبرنگ، مؤسسه کولتورینگ، بنگاه هنری سیلک‌سی، آرت پاترول، گروه توریستی ماکان، شبکه تلویزیونی بریکس، شبکه هنر اول، فروشگاه‌ زنجیره‌ای لوازم هنری کراسنای کرندشت و شرکت تریپ تو پرشیا از این رویداد حمایت می‌کنند.

بنابر اعلام این خبر، اولین دوره از جشنواره‌های مشترک فرهنگی و هنری ایران و روسیه که با عنوان «نقش دوستی» برگزار خواهند شد با هدف استعدادیابی و معرفی جوانان به بازار هنر به نقاشی اختصاص داده شده و دوره‌های بعدی این جشنواره نیز به سایر موضوعات و رشته‌های هنری و فرهنگی می‌پردازد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی سایت نقش دوستی www.irusart.ru مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا