اصحاب رسانه از توانمندی های پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران بازدید کردند

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران وابسته به جهاددانشگاهی، 14 مرداد ماه 1403 بازدید جمعی از اصحاب رسانه استان البرز و تهران از توانمندی های فناورانه و خدمات تخصصی پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی برگزار شد.

در آستانه سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، سالن اجتماعات این پژوهشکده میزبان تور رسانه ای با حضور 25 نفر از مدیران مسئول روزنامه ها، هفته نامه ها، سایت های خبری، سردبیران، خبرنگاران و عکاسان با پوشش خبری صدا و سیمای استان البرز بود.

در ابتدا دکتر عباس بایگان مدیر روابط عمومی پژوهشکده به معرفی تاریخچه تشکیل نخستین پژوهشکده تخصصی جهاددانشگاهی و روند رو به رشد فعالیت های فناورانه در بیش از سه دهه فعالیت پرداخت.

وی انجام پژوهش های کاربردی و توسعه ای، ارایه خدمات تخصصی و آزمایشگاهی، تولید و تجاری سازی یافته های پژوهشی و همچنین انتشار نتایج تحقیقات، آموزش های مهارت محور و کارآفرینی را از ماموریت های مهم این پژوهشکده برشمرد.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی با اشاره به شعار آرمانی این پژوهشکده در افق ۱۴۰۴، رسیدن به سازمانی پژوهشی و دانش بنیان، متعالی، پایدار، چابک، خلاق و کارآمد در توسعه علم و فناوری و همچنین پیشرو و تأثیرگذار در تجـاری‌سازی یافته‌های پژوهشی در حوزه صنایع شیمیایی را از افتخارات این پژوهشکده بیان کرد.

در حوزه پژوهش و فناوری دکتر عباس جعفری جید مدیر گروه پژوهشی بیوتکنولوژی صنعتی در حوزه محصولات زیستی، کیت های پایش و تشخیص میکروبی و تولید انواع بیوسایدهای صنعتی توضیحاتی ارایه داد.

دکتر شهیدیان مدیر گروه پژوهشی جاذب ها و کاتالیست ها تولید انواع جاذب های سلیکا ژل، پایه کاتالیست ها و کاتالیست های گوگرد زدا در صنایع نفت و پتروشیمی را معرفی کرد.

دکتر محمدی مدیر گروه صنایع شیمیایی معدنی دستیابی به دانش بومی و تولید و فروش پکیج کامل افزایه های سیمان کاری چاه های نفت، دانش فنی سیمان گوگردی پاششی و ساخت ابرخازن ها را بیان نمودند.

دکتر رضاخانی مدیر گروه مهندسی فرایند تولید و فروش انواع ضد کف های صنعتی و همچنین دستیابی به دانش فنی 2 امولسی فایر جدید مورد نیاز صنایع را معرفی کرد.

در حوزه خدمات تخصصی نیز دکتر قمبریان مدیر مرکز آنالیز شیمیایی به معرفی 7 آزمایشگاه تخصصی، انجام طرح پایش سلامت مواد غذایی و محصولات کشاورزی در میادین میوه و تره بار تهران و همچنین راه اندازی آزمایشگاه تخصصی توکسین ها اشاره کرد.

دکتر حبیب زاده مدیر مرکز تولید عصاره ها و مواد موثره گیاهی از تولید و تجاری سازی بیش از 40 قلم محصول فناورانه در زمینه عصاره های مایع و پودری، افزودنی های طبیعی و دستیابی به دانش فنی تولید طعم دهنده های دودی، عصاره پودری زعفران و بره موم (پروپولیس) خبر داد.

دکتر معینیان مدیر مرکز تحقیق و تجاری سازی از تولید و فروش 5 قلم از محصولات فناورانه در زمینه صنایع دارویی و شیمیایی و همچنین کسب عنوان شرکت فناور برتر در پارک علم و فناوری البرز و تاسیس یک شرکت دانش بنیان در پژوهشکده خبر داد.

در حوزه انتشارات و تولید علم نیز دکتر بایگان مدیر روابط عمومی پژوهشکده با اشاره به انتشار نخستین مجله ISI ایران با عنوان IJCCE در این پژوهشکده به صورت ماهنامه و انتشار مجله علمی – پژوهشی “شیمی و مهندسی شیمی ایران” به صورت فصلنامه، از چاپ 3 عنوان کتاب تخصصی و ارایه 12 مقاله علمی در مجلات معتبر و همایش های تخصصی در سال گذشته خبر داد.

دکتر فتح الهی مدیر مرکز آموزش های کوتاه مدت تخصصی، توجه به آموزش های مهارت محور و سازمانی را ماموریت اصلی این مرکز بیان کرد. برگزاری 15 دوره آموزشی، 10 وبینار تخصصی، تدوین 3 دوره آموزشی کوتاه مدت تخصصی و همچنین اجرای مدرسه تابستانه “کیمیاگران جوان” از فعالیت های این مرکز در سال گذشته می باشد.

در پایان این مراسم با بازدید اصحاب رسانه از نمایشگاه دائمی دستاوردهای فناورانه پژوهشکده، آزمایشگاه های مرکز آنالیز شیمیایی، مرکز تولید عصاره ها و مواد موثره گیاهی و سالن پایلوت تولید و تجاری سازی پژوهشکده به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا