سامانه ارتقای کیفیت تصویر صدا و سیمای فارس در آستانه رونمایی

عملکرد سامانه نوآورانه (avb- ai-video -enhancer) یا ارتقا کیفیت تصویر بوسیله هوش مصنوعی از قالب اس دی به اچ دی در لحظه با حضور مدیرکل صداوسیمای فارس به صورت آزمایشی در استودیو 04 تولید سیمای فارس ارزیابی شد و در آینده نزدیک رونمایی می شود.

این سامانه برای نخستین بار در کشور به همت 2 تن از پیشکسوتان صداوسیمای فارس (سید محمد حسن نبوی زاده و علی عباسپور) با مشارکت همکاران معاونت فنی صداوسیمای فارس در دو حالت برخط و بیرون از خط (آفلاین) طراحی و تولید شده است.

در حالت بیرون از خط، سامانه ارتقای کیفیت تصویر بوسیله هوش مصنوعی قادر است با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی تصاویر دریافتی از منابع آرشیوی را دریافت و پردازش کرده و کیفیت تصویر را از قالب اس دی به اچ دی و از اچ دی به فور کی ارتقا دهد.

پردازش این سامانه به گونه ای است که تمامی ریختگی های تصویر، نویزهای ایجاد شده و خرابی های تصویر را بازسازی کرده و تصویری شفاف و باکیفیت ارائه می دهد.

در حالت برخط، این سامانه برای نخستین بار در دنیا طراحی و تولید شده است و برخلاف نرم افزارهای خارجی که قادر به پردازش لحظه ای نیستند، تصاویر را در لحظه به صورت فریم به فریم پردازش و بازسازی می کند.

استفاده از این سامانه در پخش صداوسیمای فارس موجب می شود که تصاویر فعلی سیمای فارس در قالب اس دی در لحظه در قالب اچ دی پخش شود.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی صداوسیمای فارس، سامانه ارتقا کیفیت تصویر بوسیله هوش مصنوعی از قالب اس دی به اچ دی در مدت زمان 6 ماه طراحی و ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا