باشگاه‌داری در عرصه دانشگاه را در برنامه قرار داده‌ایم

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد: ورزش در دانشگاه‌های کشور رویکرد منفعل داشت و به صورت آماتوری دنبال می‌شد اما به سمت فعال و حرفه‌ای شدن حرکت می‌کنیم. باشگاه‌داری در عرصه دانشگاهی نیز از دیگر برنامه‌هاست.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور در آیین افتتاحیه شانزدهمین اظهار داشت: امیدوارم دانشجویان از این فرصت حداکثر استفاده را ببرند، المپیاد ورزشی پسران را در دانشگاه اصفهان و المپیاد ورزشی دختران را در دانشگاه صنعتی داشتیم.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در المپیاد پانزدهمین در تبریز نزدیک به یک ماه مسابقات به طول انجامید اما در اصفهان با وجود دو دانشگاه قدرتمند این رویداد در بخش پسران و دختران به صورت همزمان برگزار می‌شود.

داداش‌پور تصریح کرد: بزرگ‌ترین رویداد در کشور را داریم که با حضور بیش از ۶ هزار دانشجو، سرمربی، سرپرست و داور برگزار می‌شود، نزدیک به ۹ ماه است که پروسه برگزاری این مسابقات ادامه دارد، نسبت به ۲ سال پیش ۴ رشته بیشتر داشتیم و از ۱۰ رشته به ۱۴‌ رشته رسیدیم.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: ورزش قهرمانی را در ۱۲‌ دانشگاه داشتیم که به ۱۶ دانشگاه افزایش یافته است؛ این ورزشکاران که مراحل مختلف مسابقات درون دانشگاهی، استانی و حالا ملی را پشت سر می‌گذارند و پس از این نیز پشتیبانی می‌کنیم تا در مسابقات جهانی نیز حضور یابند.

وی افزود: المپیاد جهانی در سال آینده برگزار خواهد شد، مسابقات تک رشته جهانی هم در پیش خواهد بود؛ ورزش در دانشگاه‌های کشور رویکرد منفعل داشت و به صورت آماتوری دنبال می‌شد اما به سمت فعال و حرفه‌ای شدن حرکت می‌کنیم.

داداش‌پور با بیان این که سال گذشته در ۳ رشته و امسال در ۷ رشته‌ لیگ ورزشی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: باشگاه‌داری در عرصه دانشگاهی نیز از دیگر برنامه‌هاست، دانشگاه فقط نهاد علم نیست و باید نهاد ورزشی، فرهنگی و اجتماعی باشد، آیین‌نامه‌هایی در حال تدوین است تا به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کنیم.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان گفت: با استفاده از این مسابقات، دانشجویان سرآمد کشور ‌را انتخاب خواهیم کرد، دانشجویان سرآمد ورزشی مورد حمایت قرار خواهند گرفت و برای ۲ تا ۵ درصد از دانشجویان کشور تسهیلات ویژه قرار خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا