تعدد نشست‌های علمی؛ ویژگی خاص چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی

دبیر کمیته علمی چهاردهمین نمایشگاه صنعت مالی، با اشاره به توجه به رویکرد علمی در این دور از نمایشگاه صنعت مالی، گفت: جمع بندی کارشناسی برای رفع مشکلات بازار سرمایه به مسئولان دولت چهاردهم ارائه شد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، حسین عبده تبریزی، دبیر کمیته علمی شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) با اشاره به برگزاری نمایشگاه هم زمان با رکود عمیق بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی بازار پول و سیستم بانکی نیز تحت تاثیر سیاست‌های انقباضی با مشکلات جدی در پرداخت تسهیلات مواجه است.
دبیر کل اسبق سازمان بورس، گفت:  در حوزه بازار پول زمانی که ارتباطات بین المللی کم‌می‌شود، به سمت راه‌های جدیدی می‌رویم. روابط با چین و روسیه هم دچار مشکلاتی است اما نظام بانکی کشور، به دنبال راه‌هایی است که معاملات بین‌المللی ایران تداوم یابد. در این فضا بازار سرمایه هم باید تلاش کند اقدامات جدید را هم راستا با بانک‌ها و بیمه‌ها انجام دهد.

دبیر کمیته علمی نمایشگاه صنعت مالی گفت: فارغ از تحریم، مشکلات عمده‌ای در بازارهای مختلف از جمله مسکن وجود دارد و در دو، سه سال اخیر فروش در این حوزه افت کرده است، از سوی دیگر خرده‌فروشان نیز. از تورم جا مانده‌اند. همچنین در چهار ماه اخیر کارخانجات جنوب کشور با تعطیلی ناشی از کمبود برق مواجه شده‌اند.
وی افزود: عموم مردم نیز توقع دارند مشکلات معیشتی مرتفع شود. در این فضا دولت چهاردهم متعهد به گفتمان وفاق است و تاکید خاص روی جبهه و حزب خاص ندارد.
عبده تبریزی خاطرنشان کرد، طی سه هفته اخیر جمع‌بندی کارشناسی جهت مرتفع شدن مشکلات بازار سرمایه تهیه و به مسئولان دولت چهاردهم ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا