تصویب قانون جهش‌ تولید دانش‌بنیان، اقدامی موثر در جهت تأمین مالی دانش‌بنیان‌ها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه معاونت علمی و فناوری در شانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی، ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در زمینه تأمین مالی خطرپذیر بر ضرورت تداوم این اقدامات تاکید کرد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به دو اقدام اساسی انجام شده در چند سال گذشته در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: یکی از این اقدامات، تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان است که از همه دعوت می‌کنم که حتما این قانون را مطالعه کنند تا با تأثیرات آن آشنا شوند.

وی همچنین به اختصاص منابع مالی مناسب از طریق بودجه سنواتی اشاره کرد و گفت: ما سالانه منابع مالی مناسبی را به صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان بازوی مالی معاونت علمی و فناوری اختصاص داده‌ایم که ذیل بند اول تبصره ۱۸ و عوارض کالاهای فرآوری نشده است. به این ترتیب، زیرساخت ها و امکانات این صندوق از نظر مجلس تقویت شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه به برگزاری جلسات با صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد که طی آن میزان فعالیت صندوق در زمینه تامین مالی خطرپذیر و جوینت‌ونچرها بررسی شده است.

وی گفت: در کل اقدامات بسیار خوبی در زمینه تأمین مالی خطرپذیر در معاونت علمی انجام شده است، اما این روند باید تقویت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا