سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی خطرپذیر در شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات از سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومانی خطرپذیر در شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، جواد وکیلی، مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات اظهار کرد: گروه مالی سپهر یک مجموعه سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه است که ساختاری ذیل یک مجموعه بانکی داشته است و در سال ۱۴۰۱ رویکرد گروه مالی سپهر این شد تا در موضوعات و حوزه‌های دانش‌بنیان و فناور ورود کند.

وی گفت: در همین راستا تعاملات بسیار جدی با معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی رقم خورد. مدل‌ها و الگوهایی که با قوانین تطبیق دارد و ضوابطی که ما به عنوان یک شرکت بازار سرمایه‌ای که تابع ضوابط بانک است و محدودیت‌های بانک مرکزی را نیز باید در نظر بگیرد قرار بود به مدل سرمایه‌گذاری نسبتاً کارآمد و در چهارچوب مقررات برسیم که همان سرمایه‌گذاری جسورانه یا CVC است.

وی تصریح کرد: مدل CVC که توسط معاونت علمی اجرا می‌شد در اول راه بود و مشکلات خودش را داشت و ما سعی کردیم که منتظر این پیچیدگی‌های قانونی‌ها نباشیم و شرکت سروش سپهر را تأسیس کردیم که کار خود را آغاز کرد و چند سرمایه‌گذاری خوب و موفق در حوزه‌های دانش‌بنیان داشت که از طرف معاونت علمی مورد تایید بودند و ما تقریباً حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تا امروز سرمایه‌گذاری موفق در حوزه CVC داشتیم.

وی ادامه داد: در همین راستا به موازات فعالیت‌هایی که انجام می‌دادیم، کسب مجوزها و تغییر ماهیت شرکت نیز اتفاق افتاد و شرکت امروز در پارک فناوری شریف مستقر شده و در انجمن خطرپذیر و کراد‌فاندینگ ایران عضو است.

وکیلی تصریح کرد: برنامه ما این است که سروش سپهر یکی از سه شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری فناور و نوآورانه بشود تا بتواند با بازدهی خوب یک الگوی بسیار مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران به حوزه فناوری و نوآوری به وجود بیاورد.

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات گفت: بخشی از ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده  در حوزه  فناوری‌های نفت و گاز بوده  و بخشی از آن در حوزه فناوری‌های پرتوی مانند پرتو ایکس  بوده است که قرارداد بسیار خوبی در این زمینه منعقد شده و سه گمرک تحت کنترل این فناوری دانش‌بنیان برای عملیات نظارت گمرکی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: ما یک حوزه را نیز به صورت جداگانه از شرکت سروش در حال پیگیری هستیم که حوزه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال است که برای حوزه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال در نمایشگاه، گزارش هوش مصنوعی در صنعت مالی و پک کاملی از موضوع هوش مصنوعی و روابط آن با تامین مالی استخراج شده است و تقریباً در حوزه مطالعه و بستریابی حوزه اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی فاز صفر و فاز مقدماتی و فاز مطالعاتی در حد عمیقی انجام شده است.

وی تأکید کرد: امیدوارم از نیمه دوم امسال گروه مالی سپهر در حوزه هوش مصنوعی،  بتواند اقداماتی را شروع کند که در آن قسمت نیازمند حمایت و همراهی کامل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر عزیزان در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا