درمان ۳ هزار زوج نابارور در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی اردبیل گفت: ۳ هزار زوج نابارور با درمان در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی صاحب فرزند شده‌اند.

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، حسام رسولی رییس جهاددانشگاهی اردبیل، روزگذشته ۱۹ مرداد در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر اردبیل با بیان اینکه امسال در چهل و چهارمین سال تاسیس جهاد دانشگاهی واقع شده‌ایم، گفت: این نهاد انقلابی در سال ۱۳۵۹ با یک سری اهداف تشکیل شد تا آرمان‌های انقلاب را در حوزه علمی و دانشگاهی تقویت کند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در این ۴۴ سال امیدهای بسیاری ایجاد و افتخارات متعددی را برای کشور کسب کرده است، افزود: جهاد دانشگاهی این افتخار را دارد که اعتقاد و اعتماد راسخ مقام معظم رهبری را به خود جلب کرده است.

رسولی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تنها فرد در کشور است که به علم و فناوری بیشترین حساسیت را دارد، ادامه داد: جهاد دانشگاهی ابتدا فعالیت خود را با تامین و ساخت تجهیزات نظامی با ۱۰۰ پروژه اساسی در دوران دفاع مقدس آغاز کرد و در پشتیبانی جنگ نیز حضور پررنگی داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: در دهه شصت برای جلوگیری از سفر مردم به منظور درمان ناباوری به خارج از کشور، پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی تشکیل شد و دکتر کاظمی آشتیانی دانشمند جوان ایرانی با امکانات محدود کار خود را شروع کرد و دانش بومی درمان ناباروری را بدست آورد که امروز در سراسر کشور این مرکز گسترش یافته و علاوه بر ایجاد امید در خانواده‌ها، در کاهش هزینه‌ها نیز موثر بوده و حتی این مراکز از خارج از کشور نیز پذیرش دارند.

وی درمان از طریق سلول‌های بنیادی، تولد جنین حیوان شبیه‌سازی شده و پیشگیری و درمان سرطان شایع زنان را دیگر فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی عنوان کرد و گفت: ساخت دکل‌های نفتی، تکمیل دانش فنی سیستم قطار شهری، ساخت فرستنده‌های رادیویی پرقدرت، نسل پنجم آنتن‌های مخابراتی نیز از جمله خدمات جهاد دانشگاهی در حوزه فنی و مهندسی بوده و همچنین این نهاد انقلابی در حوزه تامین امنیت غذایی و اصلاح نژاد دام نیز اقداماتی انجام داده است.

رسولی تاسیس اولین خبرگزاری غیردولتی کشور به نام خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) و اولین خبرگزاری تخصصی قرآنی به نام ایکنا، مرکز افکارسنجی، مناظرات دانشجویی و طرح سدید از اقدامات حوزه فرهنگی و ارائه آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت را از اقدامات حوزه آموزشی این نهاد عنوان کرد.

جهاددانشگاهی اردبیل مجموعه ای علمی، تحقیقاتی و فرهنگی جوان استان اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه این نهاد انقلابی در استان اردبیل در سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده و جزو مجموعه‌های علمی، تحقیقاتی و فرهنگی جوان استان است، گفت: اصلاح نژاد دامی با همکاری کشت و صنعت و دامپروری مغان آغاز شده و سال گذشته اولین گوساله نژاد جرسی متولد شده است.

وی با بیان اینکه طرح احیای شتر دوکوهانه نیز در مغان فعال شده و با همکاری فائو و محققان دامپروری استان در خصوص احیا، حفظ و تکثیر این نژاد کار می‌شود، تصریح کرد: در حوزه سلامت و درمان نیز مرکز درمان ناباروری قفقاز در شهر اردبیل در حال فعالیت است و تا به امروز برای ۳ هزار زوج امید ایجاد کرده و این ۳ هزار زوج از طریق درمان در این مرکز صاحب فرزند شده‌اند.

رسولی با بیان اینکه خدمات تخصصی سلول‌های بنیادی و بانک خون بند ناف در اردبیل فعال است، افزود: از خانواده‌ها دعوت می‌شود از خدمات این بانک خون استفاده نمایند.

استقرار کانون ارزیابی و توسعه شایستگی در جهاددانشگاهی استان اردبیل  

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به توانمندسازی، ارتقای بهره‌وری و نوآوری سازمان‌ها، مراکز، دانشجویان و مردم توسط جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: سال گذشته ۴ هزار و ۸۳۳ نفر در مراکز جهاد دانشگاهی استان آموزش دیده‌اند. همچنین طرح سرباز ماهر برای ۱۳ هزار و ۲۸۷ سرباز در پادگان‌های آموزشی اجرا شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز رشد گیاهان دارویی و مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی، ادامه داد: کانون ارزیابی و توسعه شایستگی نیز در جهاد دانشگاهی مستقر شده و تاکنون سازمان‌های امور مالیاتی، دانشگاه محقق اردبیلی، نوسازی مدارس، توزیع نیروی برق، پزشکی قانونی، گاز و شهرک‌های صنعتی از خدمات آن بهره‌مند شده‌اند.

رسولی با اشاره به برگزاری مناظرات دانشجویی و طرح سدید در میان دانشجویان استان، گفت: مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاد دانشگاهی نیز یک رویداد نوآوری اجتماعی با همکاری استانداری در جریان دارد.

به زودی برش استانی نقشه مهندسی استان رونمایی می شود

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه دبیرخانه نقشه مهندسی فرهنگی استان در جهاد دانشگاهی مستقر شده و برش استانی این نقشه طی یک ماه آینده رونمایی خواهد شد، ادامه داد: سه خبرگزاری ایسنا، ایکنا و سیناپرس نیز در استان فعال بوده و سال گذشته بیش از ۵ هزار رویداد استانی را پوشش داده‌اند.

وی با بیان اینکه مرکز چاپ و انتشارات جهاد دانشگاهی نیز به منظور چاپ کتب اعضای هیات علمی، دانشجویان و صاحبنظران که می‌خواهند آثارشان امتیاز علمی داشته باشد، فعال بوده و طرح جامع گردشگری استان نیز با همکاری میراث فرهنگی تدوین شده است.

رسولی همچنین از تشکیل کارگروه طراحی صنعتی استان در جهاد دانشگاهی خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا