سامانه جامع کانون‌های آگهی و تبلیغاتی رونمایی شد

معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت تقویت همکاری‌های بین‌بخشی در توسعه سامانه جامع کانون‌های آگهی و تبلیغات کشور تاکید کرد.

به‌گزارش دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین رونمایی از سامانه جامع تبلیغات کشور (e-tablighat.ir)، که با هدف تسهیل و شفاف‌سازی فرآیندهای تبلیغاتی و ارتقای کیفیت تبلیغات راه‌اندازی شده است، با حضور فرشاد مهدی‌پور و  جمعی  از فعالان حوزه تبلیغات و مدیران کانون‌های تبلیغاتی مستقر در تهران برگزار شد. در این مراسم جمعی از مدیران کانون‌های تبلیغاتی و فعالان حوزه تبلیغات و رسانه به بحث و تبادل نظر در خصوص این سامانه پرداختند.

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم با تأکید بر ضرورت همکاری بین‌بخشی در توسعه این سامانه، اظهار داشت: موفقیت در حوزه تبلیغات نیازمند رویکردی سیستمی است و برای تحقق این هدف، باید با ایجاد یک نظام یکپارچه و هماهنگ، از ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تمامی دستگاه‌های مرتبط به طور هم‌زمان بهره‌برداری کنیم. سامانه‌ای که امروز رونمایی می‌شود، حاصل تلاش جمعی و هم‌افزایی تمامی بخش‌های مرتبط بوده و به عنوان یک بستر یکپارچه و هوشمند، فعالیت‌های مرتبط با کانون‌های تبلیغاتی را پوشش می‌دهد و هدف اصلی از راه‌اندازی آن، تسهیل فرآیند صدور مجوزها، افزایش نظارت مؤثر بر فعالیت‌های تبلیغاتی و ایجاد تعامل سازنده بین فعالان این حوزه است.

وی ضمن اشاره به اهمیت رویکردی تدریجی و مبتنی بر تقویت نقاط قوت موجود، بر لزوم شناسایی و رفع نواقص با همکاری و هم‌افزایی تمامی ذینفعان تأکید کرد و افزود: سامانه تبلیغات با سابقه‌ای طولانی در حوزه تبلیغات، همواره در حال تکامل است و با بهره‌گیری از تجربیات گذشته و تطبیق با قوانین و مقررات روزآمد، به دنبال ارائه خدمات بهتر و کارآمدتر به جامعه تبلیغاتی است. به جای ایجاد تغییرات بنیادین و ساخت و سازهای گسترده، ضروری است با تمرکز بر توسعه دانش و تجربه موجود، به بهبود و ارتقای وضعیت موجود بپردازیم.

مهدی‌پور همچنین با اشاره به گفتگوهای انجام شده با مدیران کانون‌های تبلیغاتی استان‌های مختلف بر اهمیت راه‌اندازی این سامانه برای حل مشکلات و ارتقای هماهنگی بین‌استانی، ابراز امیدواری کرد که با ایجاد این سامانه، چشم‌انداز روشنی برای توسعه و ارتقای کیفی صنعت تبلیغات کشور ترسیم شده و این وزارتخانه متعهد به تداوم تلاش‌ها در این مسیر است.

وی افزود: این سامانه گامی مهم در جهت رفع بخشی از چالش‌ها و مشکلات موجود در حوزه تبلیغات استان‌ها برداشته است. با این حال با وجود بیش از ۱۵ هزار و ۴۰۰ کانون تبلیغاتی فعال در کشور، آینده صنعت تبلیغات نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مدون است و باید با تدوین استراتژی‌های بلندمدت، برای این صنعت آینده‌ای روشن رقم بزنیم.

عباس محمدیان، مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز در این مراسم به تشریح ویژگی‌های این سامانه پرداخت و از جمله مزایای آن را دائمی شدن درخواست‌های اولیه صدور مجوز برای کانون‌های تبلیغاتی، اتصال به درگاه ملی مجوزها، انجام الکترونیکی تمامی امور و امکان پیگیری آنلاین فرایند رسیدگی به درخواست‌ها توسط متقاضیان (چه از طریق سامانه و چه با ارسال پیامک)، دریافت مجوز شعبه یا نمایندگی و …، عنوان کرد.

وی با تاکید بر اهمیت این دستاورد در تسهیل فعالیت‌های کانون‌های تبلیغاتی و امکان صدور مجوزهای محتوا با نظر کارشناسی مدیران کانون‌ها، افزود: با بهره‌گیری از این سامانه، کلیه امور مرتبط با کانون‌های تبلیغاتی از جمله اخذ مجوزها، تغییر نام و سایر درخواست‌ها به صورت آنلاین و یکپارچه انجام می‌شود و این امر موجب تسریع و تسهیل فرایندها، کاهش بروکراسی اداری و افزایش شفافیت در این حوزه خواهد شد.

محمدیان، ضمن اشاره به دائمی شدن درخواست‌های اولیه صدور مجوز به عنوان یک تحول مهم، اظهار داشت: این تصمیم به کانون‌های تبلیغاتی این امکان را می‌دهد تا با خیالی آسوده به فعالیت‌های خود ادامه داده و از دغدغه تمدید سالانه مجوزها رهایی یابند. هدف از این اقدام، حمایت از فعالیت‌های تبلیغاتی و ایجاد محیطی مناسب برای رشد و توسعه این صنعت است.

وی ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی این سامانه، بتوان ظرفیت‌های تبلیغاتی کشور را توسعه داده و به ارتقای جایگاه تبلیغات در جامعه کمک شایانی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا