برگزاری آزمون‌های جامع و ادواری بخش فرهنگ و هنر نیمه دوم شهریور

کارشناس آموزش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نام‌نویسی در آزمون جامع و چهل‌و‌چهارمین آزمون‌ ادواری استانداردهای مهارتی بخش فرهنگ و هنر تا روزهای 18و 20 مرداد ادامه دارد و این آزمون‌ها نیمه دوم شهریور به صورت متمرکز در شهرکرد برگزار خواهد شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، زینب فهامی افزود: داوطلبان شرکت در دور جدید آزمون‌های جامع و ادواری بخش فرهنگ و هنر می‌توانند تا پایان مهلت تعیین شده با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.honarazmoon.ir  برای نام‌نویسی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه دفترچه راهنمای آزمون‌ها در این پایگاه قابل دسترسی است، تصریح کرد: توزیع کارت ورود به جلسات نظری و عملی این 2 آزمون هم در پنجم شهریور با مراجعه به سامانه مدیریت آزمون‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

فهامی شرکت‌کنندگان در آزمون‌های ادواری و جامع فرهنگ و هنر را شامل جمعی از دانش‌آموزان کار و دانش، بازماندگان از تحصیل، دیپلم مجدد و هنرمندانی بیان کرد که بنا به توافق‌نامه میان آموزش‌وپرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دریافت مدرک تحصیلی دیپلم اقدام می‌کنند.

کارشناس آموزش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری درباره متقاضیان آزمون‌های ادواری افزود: این افراد کسانی هستند که به صورت خود‌خوان و با نام‌نویسی در سامانه مدیریت آزمون‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آزمون شرکت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به توافق‌نامه همکاری میان آموزش‌وپرورش و وزارت فرهنگ مبنی بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های آموزشی مشترک برای توسعه فرهنگی یادآور شد: بر همین اساس متقاضیان آزمون جامع، بخش دروس عمومی رشته‌های تحصیلی هنری را در  آموزش‌وپرورش فرا می‌گیرند و آموزش‌های تخصصی هم با نظارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آموزشگاه‌های مهارتی به آن‌ها ارائه می‌شود.

فهامی تأکید کرد: تمامی مراحل این آزمون‌ها از زمان نام‌نویسی تا برگزاری و صدور مدارک و گواهینامه‌ها به صورت سامانه‌ای و هوشمند، مدیریت می‌شود.

گفتنی است، چهل‌و‌سومین آزمون‌ ادواری و دومین آزمون جامع بخش فرهنگ و هنر در سال تحصیلی 1403-1402 با حضور 363 داوطلب روزهای 23 و 24 خرداد به صورت متمرکز در شهرکرد برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا