تشویق گردشگران به خرج کردن بیشتر در ویتنام

آرین کربلائی: بخش گردشگری ویتنام در نیمه اول سال 2024 پذیرای بیش از 8.8 میلیون بازدید کننده بین المللی بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 60 درصد افزایش را نشان می دهد. این رشد قابل توجه نشانه بهبودی این صنعت پس از دوران کرونا است.

به گزارش خبرگزاری سینا، علی‌رغم این پیشرفت، ویتنام همچنان با چالش‌های مهمی در موضوع هزینه بیشتر گردشگران روبرو است و از رقبای منطقه‌ای مانند تایلند، سنگاپور و چین عقب مانده است. بسیاری از گردشگران معتقدند بازدید آنها از ویتنام عمدتاً شامل گشت و گذار، گردش در ساحل، قدم زدن و گرفتن عکس است.

مقاصد گردشگری فاقد تنوع گسترده ای از خدمات سرگرمی و تفریحی هستند. اگرچه برخی از مکان‌ها با افزودن امکانات و خدمات جدید برای بازدیدکنندگان بهبود یافته‌اند، اما این تلاش‌ها برای جذب بازدیدهای مکرر کافی نبوده است.

گردشگران خارجی علیرغم اینکه تنها یک پنجم تعداد گردشگران داخلی را تشکیل می دهند، بیشتر هزینه می‌کنند. براساس برآوردها، یک گردشگر خارجی به طور متوسط 7 برابر بیشتر از یک گردشگر داخلی هزینه می‌کند که در نتیجه 14 برابر بیشتر درآمدزایی دارد.

با این حال براساس برآوردها میزان هزینه کرد گردشگران خارجی در ویتنام نسبت به کشورهایی چون تایلند، چین و سنگاپور کمتر است که این به دلیل عدم تنوع لازم در ارائه خدمات گردشگری عنوان شده است.

افزایش جذب گردشگری خارجی به ویتنام

ویتنام در ماه جولای 1.15 میلیون بازدیدکننده خارجی داشت که 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت و مجموع بازدیدکنندگان در سال را به 9.98 میلیون نفر رساند.

کره جنوبی  جنوبی با 2.59 میلیون گردشگر همچنان بزرگترین منبع جذب گردشگر در طول 7 ماه گذشته بوده و پس از آن چین با 2.1 میلیون، تایوان با 731 هزار نفر، آمریکا با 478 هزار نفر و ژاپن با 380 هزار نفر قرار دارند.

یکی از اقدامات جدید ویتنام برای جذب بیشتر گردشگر خارجی، لغو روادید یک طرفه برای کشورهای بیشتر است هر چند این کشور اکنون برای اتباع 25 کشور روادید لغو دارد در حالی که مالزی و سنگاپور برای 162، فیلیپین برای 157 و تایلند برای 93 کشور لغو روادید دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا