اختصاص اعتبارات ویژه دولت جهت تقویت فعالیت‌های جهاددانشگاهی

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی کمبود اعتبارات برای انجام فعالیت‌های شاخص را از جمله مشکلات جهاددانشگاهی دانست و اظهار کرد: از دولت انتظار می‌رود برای تقویت فعالیت‌های جهاددانشگاهی اعتبارات ویژه و خاص در نظر بگیرد. جهاددانشگاهی با تربیت نیروهای توانمند و کادرسازی، از ظرفیت بالایی در امور مدیریتی و مشاوره‌ای برخوردارست که دولت می‌تواند از این ظرفیت در بدنه اجرایی کشور بهره ببرد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر سیدمحمد جمالیان نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در آستانه فرا رسیدن ۱۶ مردادماه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در خصوص تنوع و گستردگی خدمات و فعالیت‌های جهاددانشگاهی و برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از دستاوردهای این نهاد، اظهار کرد: فعالیت جهاددانشگاهی در حوزه ارائه خدمات در بخش‌های فرهنگی، تحقیقاتی، پژوهشی، علمی و آموزشی و ایفای نقش به عنوان حلقه واسطه بین صنعت و دانشگاه پایه‌گذاری شده است.

کارنامه درخشان جهاددانشگاهی در مدت زمان فعالیت این نهاد انقلابی

وی با اشاره به کارنامه درخشان جهاددانشگاهی در مدت زمان فعالیت این نهاد انقلابی، گفت: این نهاد انقلابی علاوه بر انجام ماموریت‌های خویش در حوزه‌های گوناگون توانسته جوانان با انگیزه را تربیت کرده و تحویل کشور دهد تا از ظرفیت آنان در بخش‌های علمی، فناوری، تحقیقاتی، درمانی و … استفاده شود.

این نماینده مردم در خانه ملت به خدمات ارائه شده توسط جهاددانشگاهی در حوزه درمانی اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه جهاددانشگاهی یک ارگان غیردولتی است، اما خدمات این نهاد در حوزه درمانی به ویژه درمان ناباروری، با تعرفه خدمات دولتی به مردم ارائه می‌شود.

تقویت فعالیت‌های فرهنگی برنامه‌محور توسط جهاد دانشگاهی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خواستار تقویت فعالیت‌های فرهنگی برنامه‌محور توسط جهاددانشگاهی شد و گفت: این نهاد باید برای جوانان علاقمند به فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی برنامه ارائه دهد تا جریان تربیت نیروی انسانی متخصص و توانمند شتاب گیرد.

وی کمبود اعتبارات برای انجام فعالیت‌های شاخص را از جمله مشکلات جهاددانشگاهی دانست و اظهارکرد: از دولت انتظار می‌رود برای تقویت فعالیت‌های جهاددانشگاهی اعتبارات ویژه و خاص در نظر بگیرد. جهاددانشگاهی با تربیت نیروهای توانمند و کادرسازی، از ظرفیت بالایی در امور مدیریتی و مشاوره‌ای برخوردار است که دولت می‌تواند از این ظرفیت در بدنه اجرایی کشور بهره ببرد.

دکتر جمالیان در خصوص بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی جهاددانشگاهی برای تحقق شعار سال نیز، گفت: ناترازی انرژی این روزها به عنوان مهمترین معضل پیش روی جهش تولید است و قطعی برق موجب افزایش روزهای تعطیل کارخانجات شده و میزان تولید را کاهش می‌دهد.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی باید با همکاری سایر شرکت‌های دانش‌بنیان کار تحقیقاتی و پژوهشی به منظور جلوگیری از ناترازی انرژی انجام دهد تا این مشکل موجب کاهش روند تولید نشود.

اقدامات تحقیقاتی جهاددانشگاهی در حوزه اجرایی مورد استفاده قرار گیرد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: متاسفانه بسیاری از کارهای تحقیقاتی انجام شده توسط جهاددانشگاهی بایگانی شده و در حوزه اجرایی مورد استفاده قرار نگرفته است، در حالی که می‌بایست دستاوردها و خدمات این نهاد از بایگانی خارج شود.

وی با اشاره به اینکه ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه یکی از وظایف ذاتی جهاددانشگاهی است، خاطرنشان کرد: این نهاد انقلابی در ارتباط موثر با صنعت می‌تواند در پاسخگویی به نیاز صنایع و سرمایه‌گذاران و نیز تامین زیرساخت‌ها موفق عمل کند که نتیجه آن جهش واقعی تولید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا