اجرای پروژه آبرسانی به مجموعه فرهنگی ارگ کریمخانی شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس از اجرای پروژه آبرسانی به مجموعه فرهنگی ارگ کریمخانی شیرازخبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، 15 مردادماه با اشاره به اینکه ارگ کریمخانی در شیراز و یکی از بناهای ارزشمند و مهم دوره زندیه در شیراز است گفت: این بنای ملی دارای فضای سبز گسترده ای است و تامین آب مورد نیاز مجموعه در دستور کار قرار گرفت چرا که طی سال های اخیر شاهد خشک شدن چاه قدیمی در این مجموعه تاریخی بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس افزود: در حال حاضر پروژه انتقال آب از بیرون محوطه به این مجموعه تاریخی با مشارکت و حمایت شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز آغاز شده است .

او ادامه داد: لوله های آب از قسمت زیرین دیوار شرقی بنا درست در حفره ای که حدود 25 سال قبل جهت عبور لوله های فاضلاب وجود داشته وارد مجموعه می شود و هیچ دخل و تصرفی هم دربنا رخ نمی دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین یاداور شد : پروژه آب رسانی به درون ارگ کریمخانی به دلیل خشک شدن چاه آب در این مجموعه است و لوله گذاری ها برای آبدهی فضای سبز موجود در حیات مرکزی ارگ کریمخانی می باشد.

به گزارش سینا پرس فارس، ارگ کریمخانی یکی از مشهورترین‌ و شاخص ترین بناهای ملی در شیراز است. این بنای باشکوه که در مرکز شهر شیراز قرار دارد، از آثار دوره زندیه است که توسط کریمخان زند معروف به وکیل الرعایا ساخته شده است.

این ارگ محل حکومت و زندگی کریمخان بود و به همین علت به ارگ کریمخانی معروف است. ارگ کریمخان در سال ۱۳۵۱ در فهرست میراث ملی ایران قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا