برای استقلال علمی کشور باید از جهاددانشگاهی حمایت کنیم

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات ارزشمند جهاددانشگاهی در راستای استقلال علمی کشور، گفت: تمام دولت‌ها به هر میزان که به استقلال علمی کشور اهمیت می‌دهند باید از جهاددانشگاهی حمایت کنند.

به گزارش سینا از روابط‌ عمومی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، آیت‌الله امان‌الله نریمانی عضو مجلس خبرگان رهبری، در آستانه گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، این نهاد را مولود مبارک انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: جهاددانشگاهی طی بیش از چهار دهه فعالیت خود خدمات و دستاوردهای ارزشمندی در حوزه‌های مختلف علمی، پزشکی، کشاورزی، صنعتی و… داشته است.

وی افزود: شاید بتوان یکی از مهمترین دستاوردهای این نهاد را تحقق بخشیدن باور «ما می‌توانیم» و روحیه خودباوری در کشور عنوان کرد.

نریمانی در ادامه گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی اینطور به جوانان ما القا کرده بودند که غرب و آمریکا محور توسعه و پیشرفت است و جوان ایرانی هیچ توانایی ندارد و ایران نمی‌تواند با اتکا به توان داخل در مسیر پیشرفت گام بردارد، اما امام راحل خط بطلانی بر این باور غلط کشیدند و روحیه لگدمال شده خودباوری را در ایران و در میان جوانان ایرانی احیا کردند و در این بین جهاددانشگاهی نقش موثری در تحقق بخشیدن این باور در جامعه داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی با اقدامات و دستاوردهای خود باور «ما می‌توانیم» را در جامعه معنا کرد و به جوان ایرانی یاد داد می‌توان با اتکا به توان داخل در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت کرد.

آیت‌الله نریمانی گفت: یکی دیگر از دستاوردهای مهم جهاددانشگاهی حرکت در مسیر استقلال علمی کشور است و مهمتر اینکه این حرکت را با اتکا و اعتماد به جوانان ایرانی آغاز کرده و پیش می‌برد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از جهاددانشگاهی تأکید کرد: هر دولتی که برای استقلال علمی کشور اهمیت قائل است باید از جهاددانشگاهی حمایت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا