مشاور رئیس جهاد دانشگاهی:
۴۳ درصد پرسنل جهاد دانشگاهی را زنان تشکیل می‌دهند

طبق اعلام مشاور رئیس جهاد دانشگاهی در امور بانوان، ۴۳ درصد پرسنل جهاد دانشگاهی را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش سینا، نجمه یزدان‌فر در نشستی خبری که به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: ۴۳ درصد پرسنل جهاد دانشگاهی را زنان تشکیل می‌دهند که از این بین ۵.۵ درصد پست‌ زنان، پست مدیریتی است. ما ۱۲۰ مدیر زن در بخشهای مختلف و ۱۴ رئیس پژوهشکده و واحد خانم داریم.

وی با اشاره به اینکه پست مشاور امور بانوان در چهل و دومین سالگرد جهاد دانشگاهی ایجاد شد، درباره اقدامات این پست در حوزه‌های مختلف مربوط به مسائل زنان، تصریح کرد: این پست عملا دو مسیر و راه را برایمان باز کرد. اول آنکه بتوانیم با استفاده از این ظرفیت محیط مناسب تری را برای نقش آفرینی بهتر بانون همکار در جهاد ایجاد کنیم. هدف ما رسیدن به الگو سوم زن مسلمان است تا برای نهادینه شدن این الگو تلاش کنیم. در کنار این بازخورد داخلی، امکان ارتباط بیشتر با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز فراهم شد تا در سیاست گذاری های کلان نقش جهاد دانشگاهی را پررنگ تر کنیم.

مشاور رئیس جهاد دانشگاهی در امور بانوان، با اشاره به اجرای بیش از ۱۰۰ طرح پژوهشی در زمینه ناباروری و جلوگیری از آن و اقدامات درمانی در این حوزه و نقش آفرینی جهاد دانشگاهی در اجرای قانون جوانی جمعیت، افزود: ارتقا جایگاه مدیریت بانوان در جهاد دانشگاهی و حضور در شوراهای عالی تصمیم گیری و ارتقا جایگاه مدیریت بانوان در جهاد دانشگاهی از دیگر اقدامات ما بوده است. سال گذشته بانوان جهاد دانشگاهی در کنگره بانوان تاثیرگذار حضور داشتند و جزو تیم برگزیده دومین کنگره زنان تاثیرگذار در سال ۱۴۰۲ و یکی از تیم های تخصصی بودند. تعدادی از خانم ها در بسته دانشمندان یک درصد برتر جهان و دانشمندان پر استناد قرار گرفتند و بسیاری حائز رتبه هایی در مسابقات قرآنی و ورزشی و… در کشور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا