رونمایی سامانه برخط اطلس فرهنگی توسط جهاد دانشگاهی

معاون هماهنگی و امور مجلس رئیس جهاد دانشگاهی، از رونمایی سامانه برخط اطلس فرهنگی همزمان با مراسم چهل‌چهارمین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش سینا، حسن فارسی در نشست خبری که به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور، اظهار کرد: جای نگاه و توجهی که شهید جمهور به همه سرمایه‌های مدیریتی نظام داشت در ادوار ریاست جمهوری خالی بود. کما اینکه ایشان تاکید داشتند از ظرفیت رئیس قبلی جهاد هم استفاده شود و این اتفاق افتاد و ایشان به عنوان عضو هیات امنای جهاد منصوب شدند. از این رو بحث خالص سازی، ظلمی در حق شهید رییسی بود که رخ داد.

وی در ادامه به بیان ارقامی در خصوص انتصابات این نهاد پرداخت و تصریح کرد: ما تقریبا سمت ۳۲ مدیر خود را از دوره قبل تمدید کردیم، ۳۴ تغییر داشتیم که ۴ مورد آن به خاطر بازنشستگی بود. حدود هفت نفر استعفا داشتیم، یک ماموریت و یک انتقال به دانشگاه و ۱۴ پایان حکم داشتیم. این نگاه در تراز انقلاب و استفاده از ظرفیت همه نیروهای انقلاب در دوره دکتر مسلمی به نحو اکمل توجه شد. همچنین در مدیران جهاد دانشگاهی افراد با سلایق مختلف در دفتر مرکزی و در واحدهای ما حضور دارند.

معاون هماهنگی و امور مجلس رئیس جهاد دانشگاهی، در بخش دیگر سخنان خود درباره برنامه این نهاد انقلابی به مناسبت چهل و چهارمین سالروز تاسیس خود توضیح داد: سه‌شنبه برنامه تجدید میثاق با آرمان امام راحل را در محل مرقد امام خمینی (ره) خواهیم داشت. ویژه برنامه سالگرد نیز در محل دانشگاه علم و فرهنگ در روز سه ‌شنبه ساعت ۱۶ برگزار می‌شود که در این برنامه از طرح‌های شاخص رونمایی خواهیم کرد. در این برنامه پنج طرح شاخص حوزه پژوهش و فناوری وفناوری، در حوزه مهندسی و پزشکی، کشاورزی و علوم انسانی و اجتماعی رونمایی می‌شود.

فارسی همچنین از افتتاح کارخانه داروهای گیاهی در مجتمع شهدای جهاد و رونمایی از سامانه برخط اطلس فرهنگی در ویژه برنامه مذکور خبر داد و افزود: در مراسم سالگرد به معرفی جهادگران ممتاز و شایسته و تقدیر از آنها می‌پردازیم. تا سال قبل مراسم معرفی جهادگران نمونه را داشتیم و بر اساس شاخص هایی که داشتیم تعداد مختلفی را معرفی می‌کردیم. امسال بر اساس همان شاخص ها با عنوان جهادگران شایسته از ۴۱ نفر در حوزه‌های مختلف پژوهش و فناوری، آموزشی و فرهنگی، پشتیبانی و روابط عمومی، حراست و اصحاب رسانه تقدیر می‌شود و امسال جهادگران ممتاز معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین به لحاظ کیفی و کمی سعی کردیم دقت نظر بیش از پیشی داشته باشیم و ملاک برای معرفی این جهادگران ممتاز آن است که دیگران بتوانند از این افراد الگو بگیرند. شاخص های ما در این زمینه علاوه بر شاخص های عمومی در حوزه خلاقیت برای شکستن بن‌بست ها و تحول آفرینی و مسئولیت پذیری و نظم پذیری و… است. کارگروهی چندین ماه بر این امر کار کرد و حدود ۷۰ نفر از واحدهای مختلف برای جهادگران ممتاز به ما معرفی شد. نهایتا به این جمع بندی رسیدیم پنج نفر از جهادگران ما به عنوان جهادگر ممتاز معرفی شوند. این انتخاب بر اساس نظر هیات داوری است که بیانیه آن در جلسه سالگرد قرائت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا