راه‌اندازی کارخانه تولید سگمنت مترو، تحولی در پروژه‌های حمل و نقل شهری شیراز

شهردار شیراز، خبر از کاهش 15 تا 20 درصدی هزینه‌های شهرداری در تولید قطعات بتنی با راه‌اندازی کارخانه تولید سگمنت مترو داد و گفت: این کارخانه نقش مهمی در پیشرفت پروژه‌های خط 2 و 3 مترو شیراز دارد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدحسن اسدی شامگاه گذشته 13 مردادماه در حاشیه بازدید از کارخانه تولید سگمنت مترو شیراز اظهار داشت: کارخانه تولید قطعات بتنی مترو توانسته است سگمنت‌های خط یک مترو شیراز به طول ۲۴ کیلومتر را تولید کند.

وی افزود: این کارخانه اکنون به تولید قطعات مورد نیاز برای خط ۲ مترو مشغول است. همچنین، سگمنت‌های خط ۳ مترو که تا یک سال پیش از کارخانه‌ای در لپویی تامین می‌شد، اکنون توسط این کارخانه تولید می‌شود.

اسدی تاکید کرد که افتتاح این کارخانه منجر به کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصدی هزینه‌های شهرداری در تولید قطعات بتنی شده است.

او با بیان اینکه ایجاد یک خط مترو به همکاری و هماهنگی عوامل متعددی نیاز دارد، اعلام کرد که تابستان سال آینده، خط ۲ مترو شیراز به ایستگاه کلبه سعدی خواهد رسید.

تولید 15 سگمنت روزانه؛ پیشرفت کارخانه تولید قطعات خط 2 مترو شیراز

سرپرست سازمان حمل و نقل و ریلی شهرداری شیراز نیز در این بازدید خاطرنشان کرد که تولید قطعات بتنی خط ۲ مترو شیراز در فضایی به متراژ ۴۵ هزار مترمربع انجام می‌شود.

علی کلانتری با بیان اینکه ۱۵ سگمنت روزانه در دو شیفت کاری در این کارخانه تولید می‌شود، افزود: روزانه ۶۰ تن سیمان در این کارخانه استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در قسمت شمالی کارخانه فرآیند پخت سگمنت انجام می‌شود و پس از حدود ۷ روز به مقاومت اولیه می‌رسد و وارد فضای تونل می‌شود. با توجه به سرعت دستگاه حفاری، بازنگری ۱۲ روزه انجام می‌شود تا محصول قابل استفاده باشد.

سرپرست سازمان حمل و نقل و ریلی شهرداری شیراز یادآور شد: ۱۴۰ نفر در دو شیفت کاری در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا