نصب و راه‌اندازی 60 سامانه هوشمند تردد در شیراز

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد که تعداد 60 سامانه هوشمند تردد مطابق طرح مصوب نصب و راه‌اندازی شده‌اند و هم اکنون پلاک‌خوانی در کلیه معابر طرح در حال انجام است و اجرای این طرح از سال 1403 عملیاتی خواهد شد.

رضا محمدیان در نشست تشریح عملکرد شورای اسلامی شهر شیراز در دوره ششم بیان داشت: این شورا با اولویت قرار دادن طرح‌های عمرانی و اجرای پروژه های کلان حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز در پیشانی برنامه‌های خود سعی در دستیابی به توسعه شهری و بروز رسانی حمل و نقل عمومی داشته که در این راستا کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران، عطف به پنجمین برنامه توسعه شهر شیراز با راهبری و نظارت برساخت تعداد زیادی ازپروژه‌ها درجهت توسعه زیر ساخت های عمرانی و معابر شهری، بروز رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی و حمل و نقل ریلی شهری، توسعه فضای سبز، احداث و بروز رسانی ساختمان های پشتیبانی و خدماتی و فرهنگی تلاش کرده است تا با ارتقای عملکرد خدمات دهی به شهروندان عزیز در شهر زیبای شیراز، سهمی در افزایش کیفیت زندگی همشهریان داشته است و مفتخر است که شیراز اکنون شهر بهتری برای زندگی باشد.

وی در تشریح اهم مصوبات این کمیسیون افزود: راهبری اجرای همزمان 4خط مترو در سطح شهر توسط سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری در دست اقدام است. همچنین طبق مکاتبه انجام شده از سوی معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و ناهماهنگی و ایجاد تضاد در روش اجرای طرح برقی سازی ناوگان اتوبوس شهری در کشور، هیچ یک از شهرداری ها مجاز نمی باشند رأساً نسبت به ایجاد سامانه اتوبوس برقی اقدام نمایند و در این رابطه وزارت کشور تمهیداتی را برای اجرای متمرکز طرحهای یاد شده در شهرهای کشور پیش بینی نموده است، لذا شهرداری پیگیری لازم جهت اجرایی شدن مصوبه فوق را انجام داده و به صورت مستمر با کارخانه های سازنده و سازمان شهرداری ها و دهیاریهای در حال رایزنی جهت به ثمر رسیدن این موضوع است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: مدیریت حمل بار در سطح شهر با اجرایی شدن اخذ بهای خدمات صدور باربرگ توسط شهرداری شیراز در حال اجرا است که براساس گزارش مستندات، موضوع مصوبه در شهرداری در حال اجرا است.

محمدیان ادامه داد: تصویب طرح های ترافیکی کم هزینه و پر بازده مانند مشخص کردن محدوده قانونی ایستگاه اتوبوس با خط کشی و ایجاد دسترسی جانبی در کنار گذر ایمان شمالی با قدوسی غربی از این جمله موارد هستند.

وی اضافه کرد: تعداد 60 سامانه مطابق طرح مصوب نصب و راه اندازی گردیده است و هم اکنون پلاک خوانی در کلیه معابر طرح در حال انجام است و سامانه های مذکور در حال طی مراحل اخذ کد تخلف از پلیس راهور می باشند و اجرای طرح از سال 1403 عملیاتی شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: در حوزه حمل و نقل پروژه های مختلف همچون نوسازی دستگاه ها همچون تاکسی، خرید ۱۲۳ اتوبوس، ۴۵ دستگاه ون، راه اندازی ۶۰ سامانه هوشمند تردد مکانی و کنترل، افزایش دوربین های ثبت تخلف سرعت، هوشمندسازی ۳ پارکینگ و احداث پل عابر پیاده و بهره برداری از تقاطعات انجام شده است.

بهره برداری از پل های مهدی آباد، تقاطع جام جم، از جمله پروژه‎هایی که باید طی سال آینده به اتمام برسد، بزرگراه آیت الله رئیسی که فاز اول آن به بهره برداری و دو فاز دیگر و اتصال آن به جاده بیضا در دستور کار است و در حوزه اقدامات ساختمانی احداث ایستگاه های بزرگ آتش نشانی، انبارهای خدماتی و بحرانی از دیگر موضوعات مورد اشاره رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای شهر شیراز بود.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، وی خاطر نشان کرد: یکی از ابتکارات در کمیسیون عمران این دوره شورا این بود که‌ کلیه جلسات کمیسیون در محل شهرداری های مناطق یازده گانه و یا در محل اجرای پروژه ها برگزار شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا