ساخت باغ‌های خانواده و مهر بانو در شیراز

رییس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد که ساخت 11 باغ مهر بانو در 11 منطقه شهرداری شیراز در حال انجام است.

محمدرضا هاجری در نشست خبری با موضوع ارائه گزارش عملکرد سال سوم شورای ششم شهر شیراز، به بیان گزارش عملکرد این کمیسیون در سومین سال فعالیت شورا پرداخت و گفت: این کمیسیون 71 مصوبه داشته که از این تعداد 58 مصوبه اجرا و 13 مصوبه نیز در دست پیگیری و اقدام می باشد.

وی با بیان اینکه عملاً 82 درصد مصوبات اجرایی و 18 درصد نیز در حال پیگیری و اقدام می باشد؛ اظهارداشت: در مجموع در این کمیسیون 43 جلسه با 198 مصوبه و 161 تصمیم برگزار شده که 7 تصمیم به صحن شورا ارجاع شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت شورای شهر از تصویب 5 طرح کمیسیون در صحن شورا خبر داد و افزود: علاوه براینها 74 لایحه کمیسیون فرهنگی نیز در صحن مورد بررسی قرار گرفته است.

هاجری با تأکید بر اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) است و باید در این کلان‌شهر به موارد فرهنگی و مذهبی توجه ویژه شود، گفت: طرح محله‌محوری و مسجد محوری یکی از مهم‌ترین رویکرد کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای شهر شیراز است.

وی با بیان اینکه بودجه‌هایی که به مردم اختصاص دارد باید برای مردم صرف شود؛ گفت: طرح مسجد محوری و محله‌محوری در ۴۰۰ مسجد و حسینیه در ۱۵۳ محله شیراز انجام شده و ساخت ۱۱ سالن ورزشی در مناطق ۱۱ گانه در دستور کار قرار دارد.

عضو شورای شهر شیراز با تأکید بر اینکه ساخت باغ خانواده یکی از مواردی است که باید به آن توجه کرد، از ساخت ۱۱ باغ مهر بانو در ۱۱ منطقه شهرداری شیراز خبر داد و گفت: طی این مدت کمک و مشارکت در ۵۰۰ مراسم آئینی شادی و عزاداری در محلات مختلف شیراز به مناسبت‌های گوناگون صورت گرفته است. همچنین در زمینه تکمیل تالار حافظ و ورزشگاه شهید سلیمانی مساعدت شده است.

وی با تأکید بر حمایت از برگزاری اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: در این دوره حمایت از ۱۲ هزار نفر برای اعزام به راهیان نور و نیز حمایت از اجلاس سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس، همزمان با دومین سالگرد شهدای مظلوم حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) و همچنین برگزاری قریب ۱۸۰ یادواره شهدا در حوزه فرهنگی انجام شده است.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، هاجری افزود: ۲۲ سالن سرپوشیده و ۳۵ زمین چمن مصنوعی در محله‌های مختلف، همچنین ۳۹ فرهنگسرا و ۲۵ باغ خانواده در سطح شهر شیراز در حال خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا