افزایش ۳۰۰ درصدی وام‌های دانشجویی در سه سال گذشته

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از افزایش ۶۰ درصدی وام‌های دانشجویی خبر داد و گفت: در سه سال گذشته وام‌های دانشجویی ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از صندوق رفاه دانشجویان، مسعود گنجی از افزایش 60 درصدی وام‌های دانشجویی خبر داد و گفت: می‌خواهیم وام‌ها را به اندازه‌ای بیش از تورم افزایش دهیم، البته باید براساس اعتباری که داریم عمل کنیم که براین اساس در این سه سال وام‌های دانشجویی 300 درصد افزایش یافته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از اجرای طرح شارژ کارت غذای دانشجویان نیازمند خبر داد و گفت: سه میلیارد و 400 کمک کردیم تا هیچ دانشجویی گرسنه نباشد، این طرح به این صورت بود که خود دانشجو هم اعلام نکند بلکه خودمان افراد نیازمند را شناسایی کردیم و حالا دیگر هیچ دانشجویی گرسنه نیست، شناسایی این دانشجویان بسیار سخت بود به صورتی‌که گویا سوزنی را در انبار کاه پیدا می‌کردیم که حدود 3 هزار دانشجو شناسایی شدند و برای این افراد یکسال کارت غذا را شارژ کردیم.

وی درباره تحقق اهداف صندوق رفاه دانشجویان در دولت سیزدهم اظهار داشت: ما در برش سالانه به صد در صد اهدافمان رسیدیم، ما یک برنامه کلان چهارساله داشتیم که در قالب برش‌های سالانه اجرا کنیم، ما هر سال نسبت به سال قبل از این برنامه جلوتر بودیم.

وی افزود: البته برخی موارد هم دست سیاست‌گذاران مجلس و سازمان برنامه و بودجه بود که به عنوان آمال ما بود و ما به عنوان مسئولان اجرایی از نظر اجرایی توان اجرا نداشتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا