برای تحقق برنامه هفتم توسعه باید جهادی عمل کرد

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز با اشاره به همه جانبه بودن برنامه هفتم توسعه، گفت: باید تصمیم بگیریم که برنامه هفتم بیش از ۷۰درصد عملیاتی شود و برای محقق شدن این مهم تمام دستگاه ها باید جهادی عمل کنند.

آیت الله لطف الله دژکام امروز، 12 مردادماه در خطبه های نمازجمعه امروز شیراز بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم آیه ۶۰ سوره انفال مستقیما اشاره فرموده اند که خود را برای مقابله با دشمن آماده کنید زیرا دشمن تا دندان مسلح است و در تلاش برای جنگ ترکیبی با ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: اگر می‌خواهیم بر یک برنامه متمرکز باشیم تا دولت و ملت بدانند چگونه باید عمل کنند، برنامه هفتم توسعه ملاک خوبی است.

وی اضافه کرد: با نگاهی به حافظه تاریخی درخواهیم یافت که دشمن پیشتر با استفاده از اسلحه به مقابله می پرداخت اما اکنون شرایط جنگ کاملا عوض شده و نظریه پردازان غربی به این نتیجه رسیده اند که جنگ نظامی برای مقابله با ملت ها برای آنان کافی نیست بلکه به دنبال جنگ ترکیبی هستند.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه دشمن از تمامی ظرفیت ها برای مقابله با ملت ایران استفاده خواهد کرد، افزود: دشمن از تمامی ظرفیت ها نظیر ظرفیت های اجتماعی، رسانه ای ، اقتصادی و غیره استفاده کرده و از این رو ملت ایران نیز باید برای هر عرصه ای آمادگی داشته باشند.

دژکام تاکید کرد: مقام معظم رهبری در خصوص جنگ ترکیبی تعبیری دارند و فرموده اند که دشمن در جنگ ترکیبی از رسانه استفاده می کند، شما فضای مجازی و پایگاه های رسانه ای و کانال ها را میبینید که چگونه روی ذهن مردم کار میکنند، این رسانه ابزار جنگ ترکیبی برای آنها است و این در حالی است که دشمن در تلاش برای تخریب هویت جامعه اسلامی ایران است، هویت در عرصه شخصیت انسان در واقع شناسنامه اوست و اینکه فرد خود را ایرانی بداند و جسارت به ایران و اسلام را جسارت به خود بداند، به معنای هویت داشتن است، دشمن می‌کوشد این هویت در نسل جدید ایرانی شکل نگیرد تا از جسارت و بی احترامی به کشور و قرآن ناراحت نشود.

دژکام اضافه کرد: دشمن ازعامل امنیتی نیز استفاده می‌کند که ترور اسماعیل هنیه در تهران، جنبه ای از این امر بود، از نفوذ نیز استفاده می کند.

وی عنوان کرد: استفاده از تحریم اقتصادی بعد دیگری از جنگ ترکیبی دشمن علیه ایران اسلامی است برای فلج کردن آن است و امروز ۶ سال از روزی که رئیس جمهور آمریکا این هدف را بیان کرد می‌گذرد و اینگونه نشده است.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت : ایران اسلامی برای تمامی عرصه های که دشمن در تلاش است تا ایران را متوقف کند باید دارای برنامه باشد و لازم به ذکر است که برنامه هفتم توسعه به گونه ای طراحی شده که تمامی جوانب را ارزیابی کرده و برای آن برنامه وجود دارد.

وی اظهار داشت: موضوع رشد اقتصادی، مهار تورم، توزیع عادلانه درآمد ، رشد نظام سلامت و … در اسناد بالادستی نظیر برنامه هفتم توسعه به طور کامل دیده شده است. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خصوص توسعه نظام سلامت نیز تاکید کرد: رشد تخت های بیمارستانی در استان فارس به گونه ای بوده که توسعه در بخش خصوصی رخ داده اما گاهی با این موضوع مواجه شده ایم که در بخش اورژانس بیمارستان نمازی کمبود‌هایی دیده می‌شود که شایسته شیراز نیست و نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید تدبیری اتخاذ کنند تا این مشکلات رفع شود.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: امنیت از دیگر ابعادی است که مورد توجه برنامه هفتم و تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته؛ در شیراز نیز ۲ بار با حادثه‌های تروریستی در شاهچراغ (ع) مواجه شدیم که شایسته نبود.

وی اضافه کرد: در نظام اداری اینقدر کاغذبازی زیاد است که مردم را خسته می کند و دستگاه قضایی نیز باید متناسب با پیشرفت کشور تحول یابد تا مردم از ادای حق خود در دستگاه قضا مطمئن باشند؛ این تحول مورد مطالبه رهبری هم هست.

وی به جوانان توصیه کرد: جوانان مطالبه گر انقلابی به مطالبه موضوعاتی بپردازند که مورد توجه و تاکید رهبری بوده البته ایشان در مراسم تنفیذ تاکید ویژه ای بر مسئله اقتصاد داشته اند.

دژکام ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تصریحا فرمودند که اقتصاد در اولویت است و دولت و ملت باید فضای شهر و کشور را آماده اجرای این برنامه کنند.امام جمعه شیراز گفت: سرفصل های برنامه هفتم توسعه شامل ابعاد مختلف است اما اقتصاد در اولویت است، هر چند که برای دیگر ابعاد نیز برنامه ریزی و بودجه ریزی شده اما اگر در جایی تزاحمی ایجاد شد؛ دولت باید اقتصاد را در اولویت قرار دهد.

وی تاکید کرد: این فرموده رهبر به معنای آن نیست که مدیران فرهنگی و مردم دست از کار فرهنگی بکشند و بگویند حالا که این بخش در اولویت قرار ندارد؛ لذا این اولویت نباید اشتباه فهم شود.

دژکام گفت: در آشنایی با برنامه هفتم توسعه، امروز در کشور نباید هیچ حوزوی و دانشگاهی وجود داشته باشد که مطالعه ای در این زمینه نکرده باشند و همه مدیران باید با آن آشنایی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه گفت : جنایت بسیار بزرگ و بی‌ادبی بسیار زشت و خلاف مقررات جامعه بشری و بین‌المللی از طرف رژیم صهیونیستی در ترور چهره‌های سیاسی مانند اسماعیل هنیه، فواد شکر و سایر همراهان را خدمت همه دلسوزان امت اسلامی تسلیت عرض می‌کنم بالاخص ملت شریف و سربلند ایران، ملتی که در طول یک هفته نخست وزیر رژیم منحوس صهیونیستی دو بار به کرامت آنها بی‌ادبی و بی‌احترامی کرد.یک بار در کنگره آمریکا ملت ایران را ملت وحشی نامید که من این صحبت را به خودش برگرداندم و دلیلش را از تاریخ گفتم، اگر ما وحشی بودیم یهودی‌ها را از اسارت بابلی آزاد نمی‌کردیم.ایران همیشه متمدن بوده است و مردم ما بزرگمنشی خود را نشان داده‌اند.

وی افزود: جسارت دوم آنها به مهمان ایران بود که مهمان عزیز ما را نامردانه و نا جوانمردانه به شهادت رساندند.

دژکام اظهار کرد: ما وظیفه اخلاقی داریم که از آبروی جهانی و حس مهمان نوازی خود دفاع کنیم و به دشمن حالی کنیم که ایران و ایرانی نمی‌نشیند که چنین بی ادبی به آنها شود و پاسخ کوبنده‌ای ندهد.

وی در بخشی دیگر از بیانات خود گفت : برنامه ریزی اقدام بسیار خوبی است اما برنامه ها نباید صرفا به نوشتن خلاصه شود بلکه باید اقدامات عملی برای تحقق برنامه‌ریزی ها نظیر برنامه توسعه هفتم انجام داد

دژکام با اشاره به همه جانبه بودن برنامه هفتم توسعه، گفت: باید تصمیم بگیریم که برنامه هفتم بیش از ۷۰درصد عملیاتی شود و برای محقق شدن این مهم باید جهادی عمل کنیم.

امام جمعه شیراز افزود: اقدام جهادی اینگونه است که نباید دستگاه ها منتظر بمانند بلکه باید پیشرو و پیشگام در اجرای برنامه های هفتم توسعه باشند.

وی با بیان اینکه باید در عرصه‌های مختلف جنگ ترکیبی، جهادی عمل کنیم به حدیثی از امیرالمومنین اشاره کرد که می فرماید “فَمَرَّهً لَنَا مِنْ عَدُوِّنَا وَ مَرَّهً لِعَدُوِّنَا” و گفت: جنگ، جنگ است اگر کسی گفت که باید در این جنگ همیشه پیروز باشیم با اولین ضربه ناامید می‌شود.

دژکام ادامه داد: ایران اسلامی امروز در جنگ تمدنی طولانی مدت قرار دارد و اگر ضربه‌ای خوردیم هم به معنای ناامیدی و دست برداشتن از اهداف نیست چرا که اگر این حالت را داشته باشیم دیگر امیدی به پیروزی نخواهد بود.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، وی اظهار کرد: مرد میدان مبارزه و جهاد می‌جنگد و از چیزی ترس ندارد تا وقتی که پیروز شود. بنابراین به همه دشمنان ایران و اسلام می‌گوییم مردانی با دل‌های پولادین آمده‌اند تا معنی عدالت، تمدن و انسانیت را یک‌بار دیگر به جهانیان بچشانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا