مدیرعامل مجمع خیران نخبه‌پرور فارس خبر داد:
فراخوان ۱۷ جایزه علمی و بورس تحصیلی در فارس منتشر شد

مدیرعامل مجمع خیران نخبه‌پرور فارس از اعلام فراخوان ۱۷ جایزه علمی و بورس تحصیلی در این استان خبر داد و گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در این فراخوان تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ است.

حبیب شریف امروز، 13 تیرماه با اعلام این خبر گفت: این جوایز به منظور تشویق دانشجویان و پژوهشگران در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی اهدا می‌شوند.

وی افزود: جوایز علمی و بورس‌های تحصیلی فوق در زمینه‌های مختلف از جمله نجوم، اخترفیزیک، کیهان‌شناسی، آب، بیماری خشکی چشم، بیماری‌های عفونی، قلب اطفال، قلب و عروق، مهندسی شیمی، بیوتکنولوژی، سلامت عمومی، بیماری‌شناسی گیاهی، علوم باغبانی، کارآفرینی، بیماری‌های گوارش و کبد، مهندسی آب، فرش و صنایع دستی، و شیمی آلی اهدا خواهند شد.

شریف در ادامه به تشریح فهرست جوایز و بورس‌های تحصیلی این فراخوان پرداخت و گفت: اولین جایزه و بورس تحصیلی امید در حوزه نجوم، اخترفیزیک و کیهان‌شناسی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه شیراز اهدا می‌شود. همچنین اولین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور عزت‌الله رئیسی‌اردکانی در زمینه آب-زمین‌شناسی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی تعلق می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل مجمع خیران نخبه‌پرور فارس؛ اولین جایزه پژوهانه دکتر حسین موحدان نیز در زمینه بیماری خشکی چشم به اساتید و دانشجویان علوم پایه و بالینی مقاطع تحصیلات تکمیلی و دستیاری اختصاص خواهد یافت.

شریف با بیان اینکه اولین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور عبدالوهاب البرزی در زمینه بیماری‌های عفونی ویژه دستیاران تخصصی و فوق‌تخصصی رشته‌های مختلف پزشکی اهدا می‌شود، گفت: سومین جایزه علمی و بورس تحصیلی دکتر فرح پیرویان نیز در زمینه قلب اطفال به کلیه دانشجویان فوق تخصص بالینی قلب اطفال تعلق می‌گیرد.سومین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور علی‌محمد هنجنی هم به کلیه پزشکان، متخصصان و پرستاران فعال در زمینه قلب و عروق اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سومین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور داریوش مولا به دانشجویان تحصیلات تکمیلی مستعد یا دانش‌آموختگان رشته مهندسی شیمی که دارای ایده‌های نوآورانه و اجراشده یا پژوهش‌های کاربردی ارزشمند در زمینه محیط‌زیست باشند، تعلق می‌گیرد، اضافه کرد: چهارمین جایزه علمی و بورس تحصیلی و حمایت از تولیدات بیوتکنولوژی پروفسور فریدون مهبودی نیز از دیگر جوایز این فراخوان است که به دانشجویان برگزیده دکترای بیوتکنولوژی دارویی و پزشکی و دکترای سایر رشته‌ها یا فارغ‌التحصیلان سه سال اخیر دانشگاه‌های داخل و یا خارج از کشور اهدا خواهد شد.

شریف تصریح کرد: چهارمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور محمدهادی ایمانیه به دانشجویان و یا دانش‌آموختگان ممتاز دوره عالی سلامت عمومی (MPH) از دانشگاه‌های کشور که بیشترین اثرگذاری و مسئولیت‌پذیری را در حوزه بهداشت و سلامت جامعه داشته باشند، اعطا می‌گردد.

وی خاطر نشان کرد: پنجمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور کرامت‌الله ایزدپناه را از دیگر جوایز این فراخوان برشمرد که به دانشجویان یا دانش‌آموختگان دوره‌های تحصیلات تکمیلی سراسر کشور در زمینه بیماری‌شناسی گیاهی  که دارای پژوهش‌های کاربردی موثر یا انتشارات علمی معتبر در سطح ملی یا بین‌المللی باشند، اهدا خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خیران نخبه‌پرور فارس اظهار داشت: پنجمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور مرتضی خوشخوی زهتاب هم به دانش‌آموختگان و دانشجویان برگزیده کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه‌های سراسر کشور که دارای پژوهش‌های برتر در زمینه گرایش‌های مختلف علوم باغبانی می‌باشند، اهدا خواهد شد.

شریف با یادآوری اینکه پنجمین جایزه کارآفرینی و بورس تحصیلی پروفسور علی‌نقی مصلح‌شیرازی به برترین طراح کسب و کار (BP) که موجب خلق ثروت و اشتغال پایدار در کشور شود، تعلق خواهد گرفت، گفت: پنجمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور رضا امیدبیگی به مخترعین، دانش‌آموختگان یا دانشجویان برگزیده مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه‌های سراسر کشور که دارای پژوهش‌های کاربردی باشند، اهدا خواهد شد.

به گفته وی؛ پنجمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور رضا ملک‌زاده از دیگر جوایز این فراخوان به دانشجویان برگزیده مقاطع مختلف دانشگاهی از سراسر کشور که دارای اثرگذاری آموزشی، پژوهشی، درمانی و یا کارآفرینی در زمینه‌ بیماری‌های گوارش و کبد هستند، اهدا خواهد شد. همچنین، ششمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور علیرضا سپاسخواه در زمینه مهندسی آب به صاحبان ایده‌های نوآورانه و اجراشده یا پژوهش‌های کاربردی در زمینه کاهش مصرف آبیاری در کشاورزی برای حفاظت و پایداری منابع آب اهدا خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خیران نخبه‌پرور فارس با اشاره به اینکه ششمین جایزه کارآفرینی و بورس تحصیلی غلامرضا ذوالانواری در رشته‌های فرش و صنایع دستی نیز به فعالان و اثرگذاران حوزه فرش و صنایع دستی اهدا می‌گردد، گفت: هفتمین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور سیدحبیب فیروزآبادی نیز به دانشجویان برگزیده دکترای شیمی آلی یا شیمی آلی-پلیمر شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های سراسر کشور اهدا خواهد شد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط‌عمومی مجمع خیران نخبه‌پرور استان فارس، شریف در پایان تاکید کرد: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام تا 31 مرداد 1403 فرصت دارند به سایت مجمع خیران به نشانی http://shiraz-feca.ir مراجعه نمایند و یا به مجمع خیران نخبه‌پرور استان فارس واقع در شیراز، بلوار شهید چمران، ابتدای بلوار شاهد، باغ مهر جوان واقع مراجعه کنند. شماره‌های ۰۷۱۳۶۲۴۲۹۱۸ و ۰۹۳۰۵۲۸۸۵۱۶ نیز پاسخگوی سوالات متقاضیان هستند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا