حمایت جهاد دانشگاهی از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به فعالیت این نهاد در حوزه فناوری و دانش بنیان گفت: شاید خود جهاد دانشگاهی خیلی شرکت دانش بنیان نداشته باشد، اما شرکت‌های دانش بنیان، از پارک‌های جهاد دانشگاهی حمایت دریافت می‌کنند.
به گزارش سینا؛ مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی در گفتگو با دانشجو، در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و دستاورد‌های جهاد دانشگاهی در زمینه فناوری گفت: شاید خود جهاد دانشگاهی خیلی شرکت دانش بنیان نداشته باشد، اما شرکت‌های دانش بنیان، از پارک‌های جهاد دانشگاهی حمایت دریافت می‌کنند.

وی افزود: حدود ۵۰۰ شرکت دانش بیان در سه پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی در زمینه‌های از حوزه فناوری‌های نرم گرفته تا مسائل صنعتی، علوم انسانی، کشاورزی، هنر و دام پروری فعالیت می‌کنند.

مسلمی نائینی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی سه پارک بزرگ البرز در تهران، برد فناوری در کرمانشاه که حدود از ۱۵۰ شرکت حمایت می‌کند. یک پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی هم است که تو حوزه‌های انیمیشن، هنر، علوم انسانی، حوزه‌های صنایع دستی حمایت می‌کند. بیش از ۵۰۰ شرکت حمایت‌های مختلف دریافت می‌کنند. در پارک‌های جهاد بیش از ۱۷۰ مراکز نوآوری و رشد وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد:قراربود برای مراکز رشد حمایت‌هایی از بانک‌ها دریافت کنیم تا در اختیار شرکت‌ها قرار دهیم، ولی متاسفانه حمایت در اختیار شرکت‌ها قرار نگرفت و حالا کمک‌هایی مثل فضای کار را در شهر‌های مختلف، مناطق محروم و مناطق مختلفی کم برخوردار و حتی کمک‌های مالی هم در حد مختصر در اختیار قرار دادیم. چون دولت به پارک‌ها کمک می‌کنه، ولی از مراکز فناوری و مراکز نوآوری کسی حمایت نکرده و نیاز است دولت و معاونت علمی و وزارت علوم در این زمینه کمک کند.

مسلمی نائینی افزود: شرکت‌های مختلفی هم هستند که در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه محومیت زدایی برای مناطقی که کم برخوردار هستند و نیاز به یک سری امکانات دارند، خانواده‌هایی که کم برخوردار هستند و می‌توانند با یک سرمایه کوچکی کاری را ایجاد کنند، فعالیت می‌کنند.

وی یادآورشد: همچنین در نمایشگاه آباد ایران که در رابطه با همین بحث‌های محرومیت زدایی در کشور برپا شد، بخش زیادی از آن شرکت‌های جهاد دانشگاهی بودند که در حال ارائه محصولات خود بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا