جهاددانشگاهی با حرکت جهادی در خلق دانش تحول‌آفرین باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: جهاددانشگاهی باید با روحیه فداکاری و از خودگذشتگی و حرکت جهادی در علم و فناوری و خلق دانش تحول‌آفرین باشد.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان یزد،  آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌ فقیه در استان یزد در دیدار اعضای سازمان جهاددانشگاهی استان با وی گفت: جهاددانشگاهی باید حرکت جهادی به جز آنچه سایر دانشگاه‌ها دارند، انجام دهد و با خلق دانش نقش‌آفرینی کند.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی باید در فعالیت‌ها شتاب داشته باشد و از روحیه فداکارانه برخوردار بوده و با از خودگذشتگی حرکت کند و در برابر سختی‌ها و مشکلات کوتاه نیاید. این مجموعه باید با نوآوری به خلق محصولات و دانش بپردازد و در جامعه علمی تحول‌آفرین باشد. همچنین باید در جبهه مقابله با دشمن و حرکت براساس تلاش و کوشش و رقابت با دشمن حرکت کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد افزود: هر آنچه در دانشگاه‌های ما وجود دارد، جهاددانشگاهی باید فراتر از آن فعالیت کند و حتی می‌تواند در ارتقای فعالیت‌های دانشگاه‌ها همت کرده و برنامه‌ریزی اقدامات جدید و نوآور در دانشگاه‌ها را رقم زند.

در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه غرب برای جلوگیری از پیشرفت کشور با وارد کردن شیوه‌ای از تدریس، تفکر و تعقل و تدین را تحت‌الشعاع قرار داد، بیان کرد: آنها با این شیوه، مردم ما را مصرف‌گرا بار آوردند و آنها را از پیشرفت علم و صنعت دور نگه داشتند و ما را از پیشرفت عقب انداختند. آنها همچنین هویت الهی فرزندان را گرفتند و سبک زندگی او را تغییر دادند زیرا آنها نمی‌خواستند مردم، سبک زندگی الهی داشته باشند بلکه قصد داشتند سبک زندگی خود را تحمیل کنند.

امام جمعه یزد ادامه داد: انسان مستقل است و خداوند به او فکر و اندیشه داده که می‌توان از این نعمت خدادادی به خوبی استفاده کرد اما متأسفانه در دانشگاه‌ها این خصلت دیده نمی‌شود. تفکر در جامعه ما کمرنگ شده و در کارها کمتر می‌اندیشیم. بنابراین جهاددانشگاهی باید با توجه به جایگاهش، قدرت تفکر را در جامعه علمی احیا و تقویت کند. اگر تدین و تفکر نباشد تعقل هم رشد نمی‌کند چرا که تشخیص حق از باطل و صحیح از ناصحیح دشوار می‌شود.

در ادامه این نشست محمدرضا دهقانی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد گفت: جهاددانشگاهی از همان سال‌های ابتدای تشکیل، فعالیت‌های فناورانه خود را آغاز کرد و در سال‌های دفاع مقدس نیز به نوعی پشتیبانی فناورانه جبهه را برعهده داشت و پس از آن نیز به‌عنوان پل ارتباطی دانشگاه و جامعه مطرح شد.

وی ادامه داد: با مرور بیانات رهبر انقلاب می‌بینیم ایشان جهاددانشگاهی را از ستون‌های انقلاب معرفی می‌کنند و این امر وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و همه می‌دانیم بار سنگینی بر دوش داریم. جهاددانشگاهی نهاد فناورانه و زاییده انقلاب است که توانسته در حوزه‌های مختلفی خوش درخشد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی یزد با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف، عمده فعالیت‌های پژوهشی را در قالب پژوهشکده مواد نوین سرامیکی برشمرد و فعالیت‌های شاخص فرهنگی و آموزش‌های تخصصی که به همت این مجموعه انجام می‌شود، را تشریح کرد و ایجاد مرکز درمان دیابت با کمک طب سنتی و مرکز صنایع خلاق و فرهنگی را در اولویت برنامه‌های این نهاد برشمرد.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه یزد از خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا بازدید و در جریان فعالیت‌های این رسانه‌ها قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا