همایش ملی مهارت‌افزایی، هدایت شغلی در آموزش عالی برگزار می‌شود

دومین همایش ملی «مهارت افزایی،‌هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور» ۳۰ مهر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم، همایش ملی مهارت‌افزایی با مشارکت دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سازمان سنجش آموزش کشور، مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و برخی دیگر از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور و با هدف تقویت مهارت دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی برپا می‌شود.

محورهای این همایش عبارتند از: نقش فناوری‌های آموزشی در تحول آموزش عالی، روش‌های مشارکت وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در هدایت شغلی دانشجویان، نقش آموزش‌های عالی مهارتی در نظام صلاحیت حرفه‌ای، روش‌های هماهنگی و انطباق برنامه‌ای درسی با نیازهای بازار کار و الگوها و تجارب بین‌المللی در مهارت‌افزایی و هدایت شغلی دانشجویان.

نقش و جایگاه انجمن‌های علمی در مهارت‌افزایی و هدایت شغلی دانشجویان، روش‌ها و راهکارهای استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای در نظام آموزش عالی و روش‌ها و الگوهای مناسب در ارزیابی و سنجش صلاحیت حرفه‌ای از دیگر محورهای همایش مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور است.

متقاضیان شرکت در این همایش می‌توانند مقالات خود را به پست الکترونیکی industry@msrt.ir و یا سایت https://b۲n.ir/۲mhrt ارسال کنند.

مهلت دریافت مقالات نیز تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه سالجاری است همچنین مقالات برگزیده در نشریات دارای امتیاز پژوهشی وزارت علوم چاپ خواهد شد.

نخستین همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور خرداد سال گذشته برگزار شد.

به گفته پیمان صالحی از اهداف این همایش هدایت شغلی و صلاحیت حرفه‌ای در آموزش عالی کشور، معرفی و مستندسازی تجارب برتر در زمینه مهارت افزایی و هدایت شغلی است.

معاون پژوهشی وزارت علوم معتقد است که برگزاری چنین همایش‌هایی موجب شناسایی ظرفیت‌های بازار کار و اولویت‌بندی آنها و انطباق برنامه‌های درسی با نیاز بازار کار است. ایده‌های نوین و برگزیده در این همایش می‌تواند موجب بهبود همکاری‌های بین مراکز علمی و اجرایی در جهت افزایش مهارت‌های عمومی و تخصصی دانشجویان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا