هدفگذاری مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی برای بهره‌برداری از منابع علمی

رییس مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی استفاده حداکثری از آخرین روش‌های علمی و تکنولوژی در ارایه خدمات به جامعه علمی و دانشگاهی و همچنین فراهم آوردن زمینه بهره‌برداری از منابع علمی در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی علمی در کشور و ارتقاء سطح دیپلماسی علمی را از برنامه های آتی این مرکز عنوان کرد.

به گزارش سینا؛ دکتر فاطمه عظیم زاده رییس مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی به مناسبت فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی در گفت و گو با روابط عمومی این نهاد گفت: مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID) با کسب بهترین جایگاه در موتور جستجوهای بین‌المللی، امکان دسترسی به نتیجه تحقیقات منتشر شده توسط نشریات علمی ایرانی را برای محققان ایرانی و پژوهشگران خارجی افزایش داده به صورتی‌که در هر ماه حدود ۵ میلیون کلیک را از طریق موتور جستجوی گوگل روی محتوای نشر شده در سایت داریم.

وی در رابطه با ﻣﯿﺰان ﺗﻌﺎﻣﻞ این مرکز در همکاری ﺑﺎ ﻣﺴﺌﻮﻻن اﺳﺘﺎنی و کشوری، افزود: از آنجا که رییس جمهور منتخب شخصیت علمی و دانشگاهی دارند، انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای به انتشار نتیجه تحقیقات علمی و ارتقاء جایگاه علمی ایران داشته باشند.

دکتر عظیم زاده ادامه داد: SID با پوشش همه مجله‌های علمی مصوب وزارتخانه‌های بهداشت و علوم و همچنین داده‌های علمی با ارزشی که در اختیار دارد، آماده همکاری در زمینه‌های برنامه‌ریزی در حوزه‌ی انتشارات علمی است.

همچنین باتوجه به اینکه افتخار دارد به‌مدت ۲۰ سال در کنار محققان و ناشران علمی کشور به ترویج علم و نتایج پژوهش‌ها بپردازد، گسترش فعالیت‌های خود با استفاده از ظرفیت‌های جدید حوزه علم و فناوری از قبیل هوش مصنوعی، آینده‌پژوهی و … را با کمک بستر ایجاد شده و توسعه یافته در ۲۰ سال گذشته در دستور کار خود دارد؛ که امید است با حمایت دولت محترم به بهترین شکل در اختیار جامعه علمی و دانشگاهی قرار گیرد.

رییس مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی تصریح کرد: با توجه به اینکه SID با الگوبرداری از پایگاه‌های اطلاعات علمی معتبر بین‌المللی طراحی شده و به فعالیت خود ادامه می‌دهد و ازآنجاکه این بستر به‌صورت ذاتی با پیشرفت‌های فناوری اطلاعات همراه است؛ همواره تلاش کرده‌ایم از آخرین روش‌های علمی در ارائه خدمات خود بهره بگیریم و امکان دسترسی کاربران را به نتایج آخرین پژوهش‌های انجام شده در سطح کشور فراهم آوریم.

وی در رابطه با برنامه آتی مرکز افزود: برنامه آتی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID) شامل از استفاده حداکثری از آخرین روش‌های علمی و تکنولوژی در ارائه خدمات به جامعه علمی و دانشگاهی و همچنین فراهم آوردن زمینه بهره‌برداری از منابع علمی در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی علمی در کشور و ارتقاء سطح دیپلماسی علمی و تبدیل متون علمی به محتوای قابل استفاده برای عموم مردم (عمومی‌سازی) می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا