جهاددانشگاهی در راستای خلق دانش و تکنولوژی نقش آفرینی کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی با توجه به فعالیت‌های گسترده خود در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی، نقش بسیار مهمی در تقویت روحیه خودباوری و توانمندی برای نظام جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده است فلذا بایستی بیش از گذشته در مسیر تولید علم و تکنولوژی گام بردارد.

به گزارش سینا از روابط‌عمومی جهاددانشگاهی، دکتر علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی برای جبران عقب ماندگی‌های علمی و ایجاد ارتباط بین علم و توسعه کشور شکل یافت و با زیرساخت و نگاه علمی و رویکرد جهادی سعی کرد تا با جبران عقب ماندگی‌های حوزه علمی، این ارزش را در مباحث موردنیاز کشور جاری سازد تا شتاب بیشتری به توسعه کشور بدهد.

وی افزود: جهاددانشگاهی باید در توسعه دانش بنیان کشور اثرگذار باشد و این نهاد متولد شده تا با رویکرد جهادی و ارایه راهکارهای علمی برای مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی راه حل بدهد و نقش موثر خود را ایفا کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، سرعین و نمین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پایه جهاددانشگاهی، اساتید و هیات علمی‌های دانشگاه و خود دانشجویان هستند، بنابراین با طبقه فرهیخته جامعه سروکار داشته و می‌تواند برای توسعه کشور، جهش علمی و تحقق اهداف دولت چهاردهم کادرسازی کند و جدی تر به حل مسائل کشور بپردازد.

نیکزاد ادامه داد: رسالت این نهاد در اصلاح و تکمیل نیازها و ضرورت‌های کشور اعم از خطوط تولیدی، خودکفایی و خوداتکایی، قطع وابستگی و تامین مواد اولیه حائز اهمیت است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، سرعین و نمین در مجلس شورای اسلامی افزود: جهاد دانشگاهی باید با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی و تمرکز برای رشته‌های مهم علمی، معرفتی و رقابت با غرب و شرق ، تحولات شگرفی در حوزه فناوری و فتح قله‌ها به وجود آورد.

وی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به موفقیت پژوهشگاه رویان و سایر پژوهشگاه‌های جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری و سایر حوزه‌ها، گفت: مؤسسات جهاددانشگاهی در حوزه درمان موفقیت بیشتری داشته و زبانزد هستند فلذا نیاز هست که از حمایت های بیشتر از سوی دولت و مجلس برخوردار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا