جهاددانشگاهی از بهترین نهادها برای انتقال پیام علمی انقلاب به جهان

رئیس جامعه‌ المصطفی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بیش از هر چیز باید با توسعه علمی، پیام خود را به دنیا منتقل کند، گفت: قطعا جهاددانشگاهی یکی از بهترین نهادها برای انتقال پیام فرهنگی و علمی انقلاب به سراسر دنیا و در سطح جهانی است.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس جامعه‌ المصطفی در آستانه چهل و چهارمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی با اشاره به مفهوم جهاد گفت: در فرهنگ دینی جهاد فقط منحصر به جهاد نظامی و مبارزه در میدان جنگ نیست و هر تلاش مخلصانه‌ای که با نیت تقرب به خدا و برای خدمت به جامعه اسلامی انجام شود مصداق جهاد در راه خداوند است.

وی افزود: از ابتدای انقلاب، امام خمینی(ره) به واژه جهاد به عنوان یک واژه ارزشی بهای زیادی دادند و آن را به گفتمان فرهنگی جامعه تبدیل کردند کما اینکه واژگانی مانند دفاع از مستضعفان و مبارزه با مستکبرین، مقابله با طواغیت و … هم که برگرفته از نصوص دینی به ویژه قرآن کریم است در سخنان ایشان بازتاب زیادی یافت و در عمل هم به آن پرداختند و ترویج کردند.

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به تاسیس نهاد انقلابی جهاددانشگاهی اظهار کرد: یکی از تعابیری که امام خمینی(ره) به آن توسعه معنایی و قلمرویی دادند واژه جهاد بود لذا در کشور نهادهای جهادسازندگی و جهاددانشگاهی تاسیس شد که نهادهای مقدسی بودند و جوانانی جذب آن شدند و با انگیزه‌های خالصانه و الهی خدمات زیادی به مردم داشتند و هنوز هم آثار و برکات این خدمات باقی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: نهضت سوادآموزی هم نوعی کار جهادی بود که سبب شد تا وضعیت سواد در کشور  دچار تحول زیادی شود به گونه‌ای که بی‌سوادی ریشه‌کن شد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: در همان ابتدای انقلاب، عزیزان باورمند و معتقد ما در دانشگاه‌ها به عرصه حمایت از دفاع مقدس وارد شدند که یکی از آن‌ها جهاددانشگاهی است؛ این نهاد شاید در ابتدا ورود به عرصه دفاع مقدس را در کنار سایر مردم کشور سرلوحه خود قرار داد ولی بعدا توسعه پیدا کرد و به همه عرصه‌های علمی ورود کرده است و امروز شاهد درخشندگی این نهاد در زمینه‌های مختلف هستیم.

وی با اشاره به دامنه وسیع فعالیت جهاددانشگاهی از بعد فرهنگی و علوم انسانی و فرهنگ و هنر گرفته تا درمان ناباروری و تولید واکسن و فعالیت‌هایی چون مؤسسه رویان و …، تاکید کرد: جوانان دیروز این نهاد امروز هر کدام به دانشمندان برجسته‌ای تبدیل شده‌اند و این روحیه جهادی قطعا عامل پیشرفت این نهاد بوده است و باید این بعد همچنان تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در گفت و گو با ایکنا با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز در دنیا بیش از هر چیز باید با توسعه علمی، پیام فرهنگی انسانی خود را به دنیا منتقل کند، تصریح کرد: قطعا جهاددانشگاهی یکی از بهترین نهادها برای انتقال پیام فرهنگی و علمی انقلاب به سراسر دنیا و در سطح جهانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا