بررسی ایده‌های برتر توسط کمیته علمی گرنت پژوهشی جامپ

با اتمام مهلت ارسال پروپزال‌ها در گرنت پژوهشی جامپ (جایزه ایده ممتاز پژوهشی)، بررسی ایده‌های شرکت‌کنندگان توسط کمیته داوری این گرنت آغاز شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی اصفهان، گرنت پژوهشی جامپ 15 فروردین امسال رونمایی شد، اگرچه مهلت ارسال ایده‌ها تا پایان خردادماه بود، اما با استقبال شرکت‌کنندگان، این گرنت تا پایان تیرماه 1403 تمدید شد.

براساس اعلام کمیته علمی گرنت پژوهشی جامپ از مجموع پروپزال‌های دریافت شده 12 درصد در حوزه اقتصاد و هنر، 47 درصد در حوزه پزشکی و سلامت و 41 درصد در حوزه مطالعات شهری است. همچنین 28 درصد ایده‌ها شده در سطح بین‌المللی و 41 درصد در سطح ملی است. مطابق بررسی‌های صورت گرفته، 38 درصد به‌صورت فردی و 62 درصد به‌صورت گروهی  برای دریافت گرنت شرکت کرده‌اند.

با نگاهی دیگر به ایده‌های ارسالی به گرنت پژوهشی جامپ، 9 درصد ایده‌ها و پروپزال‌ها محصول‌محور، 81 درصد پژوهش‌محور و 10 درصد مشترک است.

گفتنی است، معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی واحد اصفهان براساس مأموریت محوله، به منظور خلق و بالندگی ایده‌های پژوهشی نو و در چارچوب اولویت‌های علمی و مدیریت کشور عزیزمان ایران، حمایت مالی و معنوی ویژه‌ای را از استادان و دانشجویان در قالب اولین فراخوان گرنت پژوهشی جامپ (جایزه ایده ممتاز پژوهشی) تعریف کرده است.

این گرنت، فرصتی را در اختیار پژوهشگران علاقه‌‌مند می‌گذارد تا در اولین دوره این رویداد، ایده‌های تحقیقاتی خود را در زمینه مگاترندهای مطرح دنیا در سه حوزه سلامت و پزشکی، مطالعات شهری و اقتصاد و هنر ارائه کرده و در راستای تحقق آن‌ها گام بردارند.

گرنت جامپ، پس از انتخاب ۱۰ ایده برتر و اهدای ۵ گرنت ۳۰۰ میلیون ریالی به استادان و ۵ گرنت ۱۰۰ میلیون ریالی به دانشجویان، با انعقاد قرارداد همکاری مشترک با ایده‌پردازان برتر برای پیاده‌سازی ایده‌ها و ارائه حمایت‌‌های مالی و معنوی، آنها را در ادامه مسیر پژوهشی همراهی می‌کند.

همچنین به گفته دکتر پرستو دارویی، مدیر گرنت پژوهشی جامپ، برنامه‌ریزی‌برای ملی شدن گرنت پژوهشی جامپ انجام شده و راه‌اندازی دبیرخانه آن در واحد اصفهان و افزایش مبلغ آن برای دوره‌های آینده در دستور کار قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا