جهاددانشگاهی می‌تواند زیربنای پیشرفت‌های کشور باشد

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی یک مرکز تحقیقاتی، علمی، پژوهشی و فرهنگی است که می‌تواند زیربنای پیشرفت‌های کشور باشد، گفت: ما نمایندگان در مجلس شورای اسلامی هر کجا نیاز به تصویب قوانین برای انجام شرح وظایف بهتر این مجموعه باشد، کمک خواهیم کرد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری، سید روح‌الله موسوی بیدلی با اشاره به اینکه پایه و اساس هر پیشرفتی بحث دانایی است، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یکی از ارکان دانایی کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی یک مرکز تحقیقاتی، علمی، پژوهشی و فرهنگی است که می‌تواند زیربنای پیشرفت‌های کشور باشد، افزود: کما اینکه ما نمایندگان در مجلس شورای اسلامی هر کجا نیاز به تصویب قوانین برای انجام شرح وظایف بهتر این مجموعه به منظور پشتیبانی و کمک در راستای تقویت زیرساخت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی برای پیشرفت، عمران و آبادانی کشور باشد، کمک خواهیم کرد.

موسوی ضمن تشکر از افرادی که در جهاددانشگاهی فعالیت دارند، گفت: هدف مجلس تقویت هر چه بیشتر جهاددانشگاهی است، چراکه تقویت این نهاد به معنای تقویت علم، پژوهش، تحقیق و دانایی در کشور بوده که منجر به پیشرفت و توسعه می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی نقش بسیار موثری در الگوسازی جامعه به ویژه نسل جوان دارد، تصریح کرد: معمولا جوانان طالب علم، دانش و پیشرفت هستند که این مجموعه در همه زمینه‌ها می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان باشد.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید تعاملات و ارتباط دستگاه‌های اجرایی با جهاددانشگاهی بیشتر و نزدیک‌تر شود تا بتوانند از تحقیقات پژوهشی این مجموعه که به صورت کاربردی در رفع مشکلات مردم موثر بوده استفاده کنند، در حقیقت باید این مساله در دستور کار قرار بگیرد، همچنیبن می‌توان از پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی این نهاد برای تحقق شعار سال نیز استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه پایه و اساس هر پیشرفتی دانایی بوده که این امر از طریق تحقیق و پژوهش امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: می‌توان برای امیدآفرینی و کمک به جامعه از مجموعه جهاددانشگاهی در راستای انجام کار تحقیقاتی و پژوهشی استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا