واکنش‌ها به ترور اسماعیل هنیه در تهران

پس از شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در یک عملیات تروریستی در تهران، مقامات و شخصیت‌های داخلی و بین‌المللی این اقدام تروریستی را محکوم کردند و عملیات انجام گرفته توسط رژیم صهیونیستی را نقض آشکار مقررات بین‌المللی دانستند.

به گزارش خبرگزاری سینا، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور جدید ایران در پیامی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی کشور، افتخار و شرف خود دفاع خواهد کرد

امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته‌ است. دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم.
‏شهادت هنر مردان خدا است. پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پر قدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود. جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد.
‏«إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَامٍ»

علی ربیعی: ترور میهمان مراسم تحلیف رئیس جمهور، علاوه بر اینکه اقدامی بر علیه مقاومت ملت فلسطین است، شلیکی شوم به شکوه انتخاباتی ملت ایران بود. ملتی که بارها بلوغ و رشد خود را در عرصه‌های مختلف ملی از جمله انتخابات اخیر به نمایش گذاشته و اکنون بیش از هر زمان دیگر در حمایت از مقاومت مشروع فلسطین پای خواهد فشرد.

بیانیۀ حماس در پی ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران

بسم الله الرحمن الرحیم
ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله أمواتاً بل أحياءٌ عند ربهم يرزقون

جنبش مقاومت اسلامی حماس در سوگ فرزندان ملت بزرگ ما فلسطین، ملت عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان است‌.

برادر رهبر شهید مجاهد اسماعیل هنیه
رهبر نهضت که پس از شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران بر اثر یورش خائنانه صهیونیست ها به محل سکونتش در تهران جان باخت.

هشدار دادستانی کل کشور

🔹️در پی انجام یک حمله تروریستی در تهران که منجر به شهادت اسماعیل هنیه و یکی از محافظانش شد، دادستانی کل کشور در اطلاعیه‌ای از فعالان رسانه‌ای و مجازی کشور خواست از پرداختن به موضوعاتی که امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کند، پرهیز کنند.

🔹️براساس این اطلاعیه به دستگاه‌های ذیربط دستور داده شده است ضمن رصد فضای مجازی، رسانه‌ها و یا افرادی که اقدام به شایعه‌پراکنی یا برهم زدن امنیت روانی جامعه می‌کنند به دستگاه قضایی معرفی شوند.

🔹️در اطلاعیه دادستانی کل کشور تاکید شده است، افرادی که با اظهارات غیرمسئولانه با انتشار محتوای خلاف واقع، نشر اکاذیب و توهین اقدام به بر هم زدن امنیت روانی جامعه کنند، براساس قانون اقدام خواهد شد./میزان

روزنامه گاردین شهید اسماعیل هنیه را سیاستمداری تبعید شده معرفی کرد که روابط حسنه خود را با تمام گروه‌های سیاسی فلسطین،‌ حتی رقبای حماس حفظ کرده بود

🔹وزارت امور خارجه قطر ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس را شدیدا محکوم کرد.

اسماعیل هنیه در قطر تدفین می‌شود

🔹منابع قطری از برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس در روز جمعه در شهر دوحه قطر خبر می دهند./تسنیم

وزارت امور خارجه قطر:
🔹دولت قطر ترور رئیس دفتر سیاسی حماس را به شدت محکوم می‌کند.

🔹ترور اسماعیل هنیه جنایتی فجیع و تشدید خطرناک تنش و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و انسانی است.

🔹ترور هنیه و تداوم هدف قرار دادن غیرنظامیان منجر به آشوب و تضعیف شانس صلح خواهد شد.

🔹قطر بار دیگر بر موضع خود در رد خشونت، تروریسم و اعمال جنایتکارانه از جمله ترور سیاسی تاکید می‌کند./ایسنا

سیدحسن خمینی: امیدوارم شهادت‌ هنیه مقدمه پیروزی نهایی آرمان فلسطین باشد

🔹شکست‌های پی‌درپی دشمن صهیونیستی در ۳۰۰ روز اخیر پس از عملیات طوفان الاقصی، چهره خشن و پلشت این رژیم را که به تعبیر رهبر انقلاب «یک باند جنایتکار، قاتل و تروریست» است، بیش از قبل نشان داده است.

🔹امیدوارم این شهادت‌ها مقدمه پیروزی نهایی آرمان فلسطین باشد.

واکنش‌ خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای به ترور اسماعیل هنیه

🔹عرکات، استاد دانشگاه راتگِرز آمریکا: انگار نسل‌کشی (مردم غزه) کافی نبود، اسرائیل حتی از خودش هم سبقت می‌گیرد. ترور در لبنان، ترور اسماعیل هنیه در ایران، همه فقط امروز افتاد.

🔹هینگل، فعال رسانه‌ای آمریکایی: ابتدا صهیونیست‌ها نوه‌های اسماعیل هنیه رهبر حماس را کشتند. سپس فرزندانش را کشتند. بعد خود هنیه را کشتند. اسرائیل یک کشور تروریستی است.

🔹نصار، نویسنده نشریه انتفاضه: اسرائیل خواهان جنگ تمام عیار است زیرا جامعه‌اش از درون خود را می‌خورد و برای حق تجاوز به اسرای فلسطینی مبارزه می‌کند. صهیونیسم، این پروژه شیطانی و رقت انگیز رو به پایان است.

🔹عبدالله، خبرنگار سوریه‌ای: اسرائیل اسماعیل هنیه، فرمانده مقاومت فلسطین را در تهران ترور کرد. این رژیم جنایتکار که به تازگی ۴ کشور را ظرف ۲۴ ساعت بمباران کرده، آتشی را شعله‌ور می‌کند که می‌تواند به یک جنگ جهانی فاجعه بار تبدیل شود.

🔹اینلاکش، خبرنگار فلسطینی: اسرائیل درهای جهنم را به روی خود باز می‌کند. پیام روشن است، ترور اسماعیل هنیه در تهران، پس از حمله به بیروت، اعلان جنگ منطقه‌ای است. یک دولت ضعیف و رقت انگیز ایالات متحده اجازه داده است که این اتفاق بیفتد.

🔹پارامپیل، خبرنگار نشریه گری‌زون: اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله در بیروت و رهبر حماس را در تهران در مدت چند ساعت ترور کرد. در همین حال، اسرائیلی‌ها در خانه برای حق خود برای تجاوز به عنف شورش می‌کنند. این پروژه بیمار (اسرائیل) تا کی قرار است ادامه یابد؟

🔹مدهرست، خبرنگار انگلیسی: ترور اسماعیل هنیه توسط اسرائیل یک اقدام جنگی است. آمریکا و اسرائیل می‌خواهند منطقه را وارد درگیری کنند. اما هیچ کدام از این ترورها به موقعیت استراتژیک ضعیف اسرائیل کمک نمی‌کند. استعمار صهیونیستی سرنوشت خود را مهر و موم کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور: شهادت اسماعیل هنیه یکی دیگر از جلوه‎های تروریسم دولتی است

🔹شهادت جناب آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به عنوان یکی دیگر از جلوه های «تروریسم دولتی» و از پیامدهای سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات مستمر رژیم صهیونیستی و نقض آشکار و پی در پی مقررات بین المللی است.

قالیباف: از خون شهید هنیه نخواهیم گذشت

🔹رئیس مجلس: در پی شهادت شهید هنیه: ایران اسلامی و جبهه مقاومت از خون برادر شهید خود نخواهد گذشت.

اطلاعیۀ شمارۀ ۲ سپاه دربارۀ ترور شهید اسماعیل هنیه

🔹️همان گونه که به استحضار ملت شریف و عظیم‌الشأن ایران اسلامی و آحاد امت اسلامی و رزمندگان جبهه پرافتخار مقاومت رسانده شد، در نخستین ساعات بامداد امروز چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ مجاهد بزرگ «آقای دکتر اسماعیل هنیه» رئیس معزز دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان شجاع ایشان در اقدام تروریستی رژیم بزدل و جنایتکار صهیونیستی، در محل اقامت خود در تهران به شهادت رسیدند. شهید هنیه از جمله شخصیت‌های برجسته حدود ۱۱۰ هیئت خارجی دعوت شده توسط «مجلس محترم شورای اسلامی» برای شرکت در «آیین تحلیف چهاردهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران» بودند که طی سالیان اخیر به ویژه پس از عملیات تاریخی «طوفان الاقصی» سفرهای متعددی به کشورمان داشتند.

🔹️این جنایت نشان داد باند تبهکار، قاتل و تروریست صهیونیستی بدون توجه به قواعد و مقررات بین‌المللی برای سرپوش گذاردن بر شکست‌های خفت بار ۹ ماه جنگ در غزه که منجر به قتل و عام ده‌ها هزار زن، مرد و کودک فلسطینی شده است از ارتکاب هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای دریغ نمی‌ورزد.

🔹️بی‌تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت بویژه ایران اسلامی مواجه و برکات مجاهدت‌های «شهید القدس» دکتر اسماعیل هنیه در دفاع از آرمان و حقوق ملت فلسطین یاری‌بخش آنان خواهد بود.

🔹️با محکومیت شدید این اقدام رذیلانه و جنایتکارانه و تسلیت و تبریک شهادت سردار عالیقدر حماس و مقاومت اسلامی فلسطین و محافظ دلاور وی، به آگاهی مردم قدرشناس و انقلابی ایران می‌رساند، برنامه‌های مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گرانقدر توسط «شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی» اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اردوغان: ترور شهید هنیه برای برهم زدن آرمان فلسطین است

🔹من ترور خائنانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را به شدت محکوم می کنم.

🔹این ترور، این اقدامی نفرت انگیز با هدف برهم زدن آرمان فلسطین، مقاومت شکوهمند غزه و مبارزه عادلانه برادران فلسطینی ما و تضعیف روحیه و ارعاب فلسطینیان است.

🔹هدف از ترور برادرم اسماعیل هنیه همان هدف از حملات مشمئز کننده به شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز الرنتیسی و بسیاری دیگر از شخصیت‌های سیاسی غزه است. اما بربریت صهیونیستی آنطور که تاکنون نشان داده، نمی تواند به اهداف خود دست یابد.

سفیر ایران در لبنان:
🔹ایران اجازه نخواهد داد منطقه تحت اداره آمریکا و اسراییل باشد.

🔴 در پی شهادت اسماعیل هنیه، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام شد

متن بیانیه به شرح زیر است:
🔹شهادت فرمانده مجاهد، دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) امت اسلامی، دلدادگان مکتب مقاومت و همه آزادگان جهان را داغدار کرد. این ترور برگ دیگری بر سیاهه شرم‌آور جنایت‌های فرقه تبهکار و غاصب صهیونیستی اضافه کرد.

🔹دولت جمهوری اسلامی ایران این اقدام وحشیانه که با اهداف خاص در آغاز بکار دولت وفاق ملی صورت گرفت و همه اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل را زیر پا گذاشت و مهمان رسمی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حضور در آئین تحلیف ریاست جمهوری را هدف قرار داد، محکوم کرده و آنرا نشانه آشکار دیگری بر تروریستی بودن رژیم صهیونیستی و در امان نبودن هیچ نقطه‌ای در کره زمین از شرارت‌های این غده فاسد و اصلاح‌ناپذیر می‌داند.

🔹دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم و مقاوم فلسطین و بازماندگان شهید هنیه، روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ۱۰ تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ را در سراسر ایران عزای عمومی اعلام می‌کند.

اعلام یک روز عزای عمومی توسط تشکیلات خودگردان فلسطین

🔹در پی شهادت شهید اسماعیل هنیه به دست رژیم صهیونیستی، محمود عباس، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین یک روز عزای عمومی اعلام کرد./ تسنیم

🔴 تشییع شهید اسماعیل هنیه ساعت ۸ صبح فردا از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی برگزار می‌شود/ تسنیم

✍️ محمدجواد ظریف: محکومیت ترور شهید بزرگوار اسماعیل هنیه
‏در حالی‌که جهان در سکوت نظاره گر نسل کشی اسرائیل و اقدامات مکرر تروریستی و تجاوزگرانه آن رژیم است، نتانیاهو منطقه و جهان را به سوی پرتگاه فاجعه پیش می برد، درست در روز تحلیف رئیس جمهور پزشکیان، که مردم ایران، منطقه و جهان را به صلح و آرامش و همدلی فرا می‌خواند.
‏ایالات متحده و اتحادیه اروپا باید تا کنون متوجه شده باشند که بقای نتانیاهو در گرو کشتار، تخریب و هرج و مرج است.
‏شهید اسماعیل هنیه قهرمان خستگی ناپذیر آزادی مردم فلسطین از اشغال اسرائیل بود. ترور ناجوانمردانه میهمان ما، عزم ایران را برای دفاع از خود و حمایت از عزم مردم فلسطین برای مبارزه برای آزادیشان دوچندان خواهد کرد.
‏جهان نباید اجازه دهد که اهداف ویرانگر نتانیاهو محقق شود.

ریزش سنگین بورس در واکنش به ترور اسماعیل هنیه؛ بازار سهام در کما است

🔹شاخص کل بورس با ریزش ۵۲ هزار و ۴۵۸ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۶۷ هزار و ۹۷۱ واحدی قرار گرفت و دماسنج بازار سهام تهران، برای پنجمین روز معاملاتی متوالی در واکنش به ترور اسماعیل هنیه در تهران، قرمزپوش شد.

تسلیت سید محمد خاتمی در پی شهادت اسماعیل هنیه

بسم الله الرحمن الرحیم

◾️شهادت جناب اسماعیل هنیه که از چهره های برجسته مقاومت و مبارزه و مقابله با ترور و سرکوب و اشغال بود، و چندی پیش نیز شاهد شهادت نزدیکترین کسان خود در کنار دهها هزار فلسطینی قربانی جنایات وحشتناک اسرائیل در غزه، نشانه دیگری از پلیدی و نفرت انگیزی تروریسم است؛ به خصوص وقتی که رنگ دولتی را به خود می گیرد.

◾️از خداوند منان می خواهم که خون پاک این شهید همچون زندگی سرشار از مبارزه اش عاملی باشد در جهت رهائی هرچه زودتر مردم مظلوم فلسطین بخصوص مظلومان غزّه.

◾️برای روان پاک او و همه شهیدان راه عزت و آزادی آرزوی علو درجات دارم.
سید محمد خاتمی

لاریجانی: رژیم صهیونیستی بدنبال آن است که شکست در غزّه با اقدامات مغشوش امّا تحریک‌آمیز تغییر دهد

▪️پیام علی لاریجانی:

🔹شهادت رهبر رشید حماس، برادر مجاهد اسماعیل هنیه را به ملّت نستوه فلسطین و مسلمانان تسلیّت عرض می‌کنم.

🔹او مرد بزرگی بود که نهضتی شهادت طلبانه را در فلسطین عزیز راهبری کرد و نسلی را تربیّت نمود که هیچگاه روشنایی آن حرکت خاموش نخواهد شد و قطعاً با خون مطهر این انسان شریف اوج خواهد گرفت.

🔹اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این رژیم بدنبال آن است که شکست خود را در غزّه با اقدامات مغشوش امّا تحریک‌آمیز تغییر دهد. البته با اقدامات متقابل در این مسیر نیز نه تنها از این بن بست راهبردی – امنیتی خارج نمی‌شود بلکه در گرداب جدیدی گرفتار می‌گردد.

🔹یاد آن شخصیّت ممتاز و کم نظیر مجاهد را گرامی می‌دارم و از خداوند علو درجات برای وی آرزومندم و‌امیدوارم ملّت بزرگ فلسطین بزودی با پیروی از راه این شهید به حقوق خود دست یابد.

سردار کوثری: جواب دندان شکنی به اسرائیل داده خواهد شد/ رژیم صهیونیستی قطعا قبر خود را زودتر می‌کند تا اینکه زودتر در آن جا بگیرد

🔹 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص ترور اسماعیل هنیه به جماران گفت: این جنایتی که استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی انجام دادند، نشان از آن دارد که این‌ها تا آخرین لحظه می‌خواهند جنایت‌های خود را ادامه دهند تا شاید بتوانند از سقوط نجات یابند.

🔹 لذا این اقدامی که انجام دادند، آن هم در سرزمین ایران، قطعا توسط جبهه مقاومت بی‌پاسخ نخواهد ماند و بدانند بالاخره جواب دریافت خواهند کرد که آنها را از کارشان پشیمان خواهد کرد./ جماران

وحیدی: ترور «اسماعیل هنیه» از سوی فرزندان مقاومت بی‌پاسخ نمی‌ماند

وزیر کشور:
🔹شهید اسماعیل هنیه از سرداران آزادیخواه جبهه مقاومت بود که راه و رسمش تا ابد سرمشق مجاهدان اسلام خواهد بود.

🔹بی‌شک ترور شهید «اسماعیل هنیه» از سوی فرزندان راه مقاومت بی‌پاسخ نخواهد ماند و پیروز قطعی این میدان بنا بر وعده خداوند مجاهدان راه حق خواهند بود.

شاخه نظامی حماس: ترور هنیه نبرد را وارد ابعاد جدیدی می‌کند/دشمن در محاسبات خود اشتباه کرد

🔹گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش را رویدادی متفاوت و خطرناک توصیف کرد و گفت که این اقدام جنایتکارانه، نبرد را وارد ابعاد جدیدی خواهد کرد.

🔹 موسی ابومرزوق عضو بلندپایه دفتر سیاسی جنبش حماس گفت، ترور اسماعیل هنیه “اقدامی بزدلانه‌ است” و بی‌پاسخ نخواهد ماند.

🔺انصار الله یمن: ترور هنیه جنایتی تروریستی و نقض صریح قوانين بین‌المللی است

🔹جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، یک جنایت تروریستی و نقض صریح قوانین بین‌الملل است.

  • شبکه کان: تل آویو تا این لحظه مسئولیت ترور هنیه را به عهده نگرفته است/تسنیم

🔺 ادعای اسکای نیوز: دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وزرای این رژیم خواست تا به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس واکنشی نشان ندهند/خبرانلاین

🔺آسمان شمال فلسطین اشغالی بسته اعلام شد

🔹 رسانه‌های اسرائیلی گزارش کردند، از بیم واکنش موشکی گسترده [حزب الله در واکنش به حمله دیروز اسرائیل به جنوب بیروت] آسمان فلسطین اشغالی از خط خضیره-حیفا به بالا (شمال) به مدت ۲۴ ساعت بسته خواهد بود./فارس

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، ترور هنیه در تهران را به شدت محکوم کرد / انتخاب

🔺نامه ایران به شورای امنیت: جنایت رژیم صهیونیستی علیه لبنان نباید بدون پاسخ بماند

🔹نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد اقدام تجاوزکارانه ۳۰ جولای اسرائیل علیه لبنان را محکوم کرده و نسبت به عواقب جدی اقدامات رژیم صهیونیستی هشدار داد.

🔺پیام عروس شهید اسماعیل هنیه از غزه پس از با خبر شدن از شهادت هنیه: چشم‌ها اشک می‌ریزند و دل‌ها غمگین می‌شوند و ما در فراق تو، ای ابو العبد، ای پدرمان، اندوهگین هستیم

🔺 وزیر دفاع آمریکا:

🔹 ما سخت کار خواهیم کرد تا مطمئن شویم که اقداماتی انجام می‌دهیم که به کاهش تنش کمک می‌کند / انتخاب

🔺 نخست‌وزیر سابق سوئد در واکنش به ترور هنیه: دیگر آتش‌بس را فراموش کنید، اقدامات تلافی‌جویانه در راه است

🔺 وزارت خارجه ترکیه:

🔹 حمله به هنیه نشان می‌دهد که دولت نتانیاهو قصدی برای برقراری صلح ندارد / انتخاب

🔺خبرنگار العربیه مستقر در واشنگتن در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت:

«مسئول امور خاورمیانه در کاخ سفید قرار است در راس یک هیئت بلندپایه از پنتاگون و وزارت امورخارجه به عربستان سعودی برود و بعد از آن برای گفتگو با همتایان مصری برای “پیشبرد گفتگوها” درمورد توافق آتش بس غزه به قاهره سفر کند. مشخص نیست با «ترور» اسماعیل هنیه‌ گفتگوها در مصر چه معنایی دارد.»

🔺 جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره ترور هنیه

🔹سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه فوق العاده این کمیسیون درباره حادثه ترور اسماعیل هنیه در تهران خبر داد.

🔺 خون پاک شهید هنیه هرگز هدر نخواهد رفت

🔹سخنگوی وزارت امور خارجه شهادت مجاهد سرافراز اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین-حماس- در تهران را به ملت بزرگ و سرافراز فلسطین، جنبش حماس و همه گروه‌های مقاومت فلسطینی و نیز همه جریان‌های مقاومت و ملتها و کشورهای حامی آرمان فلسطین تبریک و تسلیت گفت.

🔺 عبدالسلام پسر اسماعیل هنیه: پدرم به آرزویش رسید. ما در انقلاب و مبارزه مستمر علیه دشمن هستیم و مقاومت با ترور رهبران به پایان نمی رسد./ جماران

🔺اولین جزئیات از ترور اسماعیل هنیه در تهران

🔹ترور اسماعیل هنیه حدود ساعت ۲ نیمه‌شب اتفاق افتاد.

🔹شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به ایران آماده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه‌ای از هوا به شهادت رسید.

🔹بررسی‌های بیشتر در حال انجام است و به‌زودی جزئیات دقیق اعلام خواهد شد.

🔺حزب الله لبنان شهادت هنیه را تسلیت گفت

جنبش مقاومت اسلامی حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را تسلیت گفت.

🔺معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه: مرگ رئیس دفتر سیاسی حماس یک ترور سیاسی کاملا غیرقابل قبول است و منجر به تشدید بیشتر تنش در منطقه خواهد شد

میخاییل بوگدانوف گفت:
🔹این  خبر خیلی بدی است. این یک قتل سیاسی کاملا غیرقابل قبول است و منجر به تشدید بیشتر تنش ها خواهد شد. آنچه اتفاق افتاد تأثیر بسیار منفی بر مذاکرات دوحه خواهد داشت. /اسپوتنیک

🔺واکنش پنتاگون به ترور اسماعیل هنیه

🔹وزیر دفاع آمریکا در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه گفت که هیچ نظری درباره نقش رژیم صهیونیستی در ترور هنیه و اطلاع آمریکا از این اقدام پیش از وقوع آن ندارد./ایسنا

🔺 سردار علایی: قطعا آمریکا در ترور هنیه همکاری نزدیک عملیاتی و اطلاعاتی با رژیم صهیونیستی داشته است

رئیس پیشین ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:

قطعا آمریکا در برنامه ترور اسماعیل هنیه همکاری نزدیکی را با رژیم صهیونیستی هم در حوزه عملیاتی و هم اطلاعاتی انجام داده است.

🔹رژیم صهیونیستی با انجام این ترور می خواهد به گروههای فلسطینی نشان دهد که در هیچ جای دنیا مکان امنی برای حضور و زندگی ندارند و همانطور که نوار غزه برای مردم آن ناامن است، سایر کشورها هم برای کسانی که مخالف اشغال هستند، نا امن است.

🔹این ترور علاوه بر برنامه ریزی هایی که رژیم صهیونیستی برای ترور تمام رهبران سازمان های مقاومت ضداسرائیلی در سراسر جهان تنظیم کرده، پیامی به دولت پزشکیان است که اجازه نخواهیم داد در ایران تغییراتی رخ دهد تا مردم ایران بتواند به راحتی زندگی کنند و روابط مناسبی را با کشورهای جهان برقرار کنند.

🔺پیام تسلیت رهبر جریان حکمت ملی عراق در پی شهادت اسماعیل هنیه/ حکیم: اقدامات رژیم صهیونیستی مانع پیشروی ملت فلسطین در راه پیروزی نخواهد شد

🔹«سید عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی ضمن ابراز ناراحتی و تسلیت به ملت صابر و مظلوم فلسطین و جنبش‌های مقاومت به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس که در پی حمله خائنانه رژیم صهیونیستی به مقر اقامت او در تهران شهید شد، گفت که این اقدامات مجرمانه رژیم اشغالگر، سست‌تر از آن است که ملت فلسطین را از تداوم پیشروی در مسیر پیروزی قضیه عادلانه‌اش بازدارد.

🔹وی افزود که خون شهدا و فداکاری‌های آنها، توشه سفر شرافتمندانه و پر از افتخار آنها است.

🔹حکیم ضمن محکومیت شدید این عملیات مجرمانه، مجددا از جامعه بین المللی خواست این رژیم غاصب را بازدارد.

🔹رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان خواستار رحمت برای شهید فقید هنیه و عزم برای برادران و رفقای او در تداوم مسیر شهادت تا تحقق پیروزی برای قضیه عادلانه فلسطین شد.

🔺آیت الله حسین نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید، با صدور پیامی شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، را تسلیت گفت

🔹بی شک این ترورها نشان از زبونی رژیم صهیونیستی و نزدیک شدن به روزهای پایانی این رژیم نامشروع می‌باشد؛ اما مستکبران، خصوصاً آمریکا جنایتکار به عنوان حامی اصلی صهیونیست و خود اسرائیل غاصب، بدانند که جبهه مقاومت نه تنها خللی در عزم راسخش برای نابودی اسرائیل ایجاد نخواهد شد، بلکه مستحکم‌تر از قبل این مسیر را ادامه خواهد داد و بی تردید شهادت این مجاهد راه را برای محو این رژیم سفاک و آدم‌کش هموار خواهد نمود.
🔹این جانب ضمن محکوم کردن این جنایت دردناک، شهادت این شخصیت محترم را به رهبر معظم انقلاب و همه جبهه مقاومت در سراسر جهان تسلیت و تبریک عرض می‌نمایم.

🔺نخست‌وزیر قطر: وقتی یک طرف در حال کشتن طرف دیگر است، چگونه می‌توان مذاکرات را پیش برد.

🔺واکنش سعید جلیلی به ترور شهید هنیه

🔹سعید جلیلی، عضو شورای عالی امنیت ملی در پیامی شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفته و اعلام کرد که پیکار پیوسته او در برابر دشمن و همراهی همدلانه او با دوستان جبهه مقاومت او را به نماد جهاد و اتحاد تبدیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا