کتاب «ازگذشته تا مسیر آینده» منتشر شد

به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، کتاب« از گذشته تا مسیر آینده » تالیف خانم پریا صمدی پرویزنژاد، در تابستان ۱۴۰۳ منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی استان آذربایجان شرقی، در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:« یکی از مهمترین مهارتها برای آینده، سازگاری است. انطباق پذیر بودن به این معنی که به خوبی می‌توان با تغییرات کنار آمد؛ در دنیای امروزی که به سرعت در حال تحول است، بسیاری از افراد و سازمانها به بینش یک آینده‌پژوه نیاز دارند. کسب‌وکارهایی که به دنبال جلوتر از روند بازار هستند، دولتها استراتژیها و سیاستهایی را برای تغییر چشم‌انداز اجتماعی ایجاد می‌کنند، مؤسسات آموزشی دانشجویان را برای مشاغل آینده آماده می‌کنند، و سازمانهای غیرانتفاعی که به دنبال رسیدگی به چالشهای جدید هستند، همگی از دیدگاه آینده‌نگر بهره می‌برند».

همچنین در بخش دیگر مقدمه کتاب آمده است:«… با توجه به پیشرفت سریع حوزه فناوری، برای آگاهی از تحولات آینده، مقابله با عدم قطعیتها، سیاستگذاری و تصمیم‌گیری بهتر در هر حوزه شناخت آینده ضروری است. در حالت کلی تدوین و گردآوری مفاهیم حوزه آینده‌پژوهی، پیش‌نیاز مهمی برای توانمندسازی افراد در حوزه‌های مختلف است».

این کتاب علاوه بر آینده‌پژوهان، می‌تواند برای مخاطبان دانشگاهی و پژوهشگران همه رشته‌ها مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر رشته تخصصی آینده‌پژوهی در دانشگاه‌ها به صورت تخصصی وجود دارد؛ با توجه به جایگاه مطالعات آینده و کاربردی بودن آن برای اغلب رشته‌های تخصصی دانشگاهی، پیشنهاد نگارنده به نظام آموزش عالی کشور این است که مباحث آینده‌پژوهی تحت عنوان یک درس اختیاری در سطح تحصیلات تکمیلی تعریف و ارائه شود.

این کتاب در 3 فصل، 121 صفحه، در قطع رقعی، توسط سازمان انتشارات جهاددانشگاهی و به تهیه کنندگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی  در مرداد ماه  1403 منتشر و روانه بازار نشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا