جهاددانشگاهی می‌تواند نیاز کشور را به خارج قطع کند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم نیروهای جهاددانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان نیاز کشور را به خارج قطع کنند تا بتوانیم در زمینه‌هایی که هنوز ضعف وجود دارد خودکفا عمل کنیم.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم، حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در آستانه چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: جهاد یعنی تلاش و فعالیت مضاعف و به این دلیل نام جهاددانشگاهی انتخاب شد تا قشر دانشگاهی کشور که شامل دانشجو و اساتید است با تلاش و کوشش مضاعف در زمینه‌های متفاوت به حل مسائل گوناگون رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مشکل ناباروری در کشور ما به یک معضل بزرگ تبدیل شده است، عنوان کرد: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم(رویا) کار بسیار تاثیرگذاری انجام داده و طبق آمار داده شده سالانه این مرکز ۶۰ هزار مراجعه‌ کننده دارد که حدود ۳۲ درصد از مراجعه‌ کنندگان نتیجه گرفتند که این آمار نسبت به دیگر آمارهای جهانی مشابه ۷ الی ۸ درصد بالاتر است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با وجود مشکلاتی مانند تحریم‌ها، آمار موفقیت درمان ناباروری در این مرکز بالاتر از میانگین جهانی و بسیار نویدبخش است و امیدواریم نیروهای جهاددانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان؛ نیاز کشور را به خارج قطع کنند تا بتوانیم در زمینه‌هایی که هنوز ضعف وجود دارد خودکفا عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین روانبخش درباره چگونگی تحقق شعار امسال در مراکز جهاددانشگاهی گفت: برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» تلاش‌ها باید چندبرابر شود و لازمه جهش وجود متخصصانی است که به ریشه‌یابی مسائل بپردازند؛ همانطور که در مرکز درمان ناباروری(رویا) پژوهش در کنار درمان انجام می‌پذیرد.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: ما می‌توانیم با سرمایه‌گذاری و مشوق‌های قابل تامل در قسمت پژوهش به یک جهش عظیم برسیم، رمزهای کشف نشده از درون این پژوهش‌ها بیرون آمده، باعث اختراعاتی شده که کارهای ناممکن را ممکن کرده و در نهایت ظرفیت انجام کاری را بالا برده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا