جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای سیاست‌گذاری هشتمین دوره جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با حضور وزیر علوم و تعدادی از ارکان و اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم، در ابتدای این نشست، غلامی، دبیر کمیته مدیریت و برنامه‌ریزی جشنواره به ارائه گزارش یک‌ساله و عملکرد هفت دوره از فعالیت‌های ادوار گذشته این رویداد علمی پرداخت، برخی از موارد ذکر شده در این گزارش شامل؛ ارائه آمار شرکت کنندگان جشنواره در ادوار مختلف به تفکیک رشته و سایر فعالیت‌های دبیرخانه و برگزاری وبینارهای آموزشی، پنل‌های تخصصی و رویداد شبی با ستارگان و رصد آسمان در سطح شهر تهران برای آشنایی نقش علوم پایه در زندگی بود که ارائه شد. همچنین در راستای حمایت از طرح‌های برگزیدگان و کمک به رشد آنها، اقدامات مربوط به ثبت و تاسیس شرکت برای واجدین شرایط انجام شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن تشکر از برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای حمایت از جوانان، مسیر جشنواره را مسیر رو به رشدی عنوان کرد و افزود: نقش اصلی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان جریان‌سازی علمی است و با توجه به پشتوانه علمی محکم این جشنواره، امید است با اهتمام خیرخواهانه در این جشنواره بیش از پیش شاهد پیشرفت در حوزه علم و فناوری در کشور باشیم.

مقیمی، رئیس دانشگاه تهران و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره و رئیس دانشگاه تهران، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جلسه، افزود: امیدواریم شاهد رشد و بالندگی بیشتر جشنواره باشیم و گام های بلند جشنواره را در جامعه جهانی شاهد باشیم.

ابراهیم جمیلی، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره، به آماری از رتبه علمی ایران در جهان اشاره کرد و از حضار خواستار ارائه پیشنهادات در راستای بهبود فعالیت‌ها و حمایت‌های جشنواره شد.

وی افزود: تلاش جشنواره برای حمایت از جوانان این سرزمین در حوزه علوم پایه پابرجا خواهد بود.

همچنین سایر اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره، پیشنهادات خود را مطرح کردند و مسیر پیش‌روی جشنواره را با ورود به عرصه بین‌المللی موثر دانستند و بر لزوم تسهیل فرآیند‌های برگزیدگان و ثبت اختراع آنها تاکید کردند و در صورت امکان خواستار حمایت‌های مورد نیاز از این جشنواره شدند.

محمود کمره‌ای، رئیس جشنواره و رئیس هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران نیز در پایان این جلسه ضمن تشکر از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای حمایت‌های موثر از جشنواره، پیشنهادات سایر اعضا را برای رشد جشنواره بسیار مفید دانست و اظهار داشت: همه موارد بررسی و اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا