بازدید استاندار خوزستان از خط تولید مته حفاری سازمان جهاددانشگاهی خوزستان

در آستانه چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، استاندار خوزستان و معاونین ایشان از خط تولید مته و پژوهشکده تکنولوژی تولید سازمان جهاددانشگاهی خوزستان بازدید کردند.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خوزستان، در آستانه چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاه، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان و محمد راضی جلالی معاون اقتصادی استاندار و دیگر مسئولان استانداری از خط تولید مته و پژوهشکده تکنولوژی تولید سازمان جهاددانشگاهی خوزستان بازدید کردند.

پس از این بازدید، جلسه‌ای با حضور استاندار خوزستان و هیات همراه و دکتر حسن محمدی مجد رییس سازمان جهاددانشگاهی خوزستان و معاونین و مدیران بخش‌های مختلف سازمان برگزار شد.

علی‌اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان در جریان بازدید از پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاددانشگاهی خوزستان واقع در شهرک صنعتی شماره ۳ اهواز اظهار کرد: در آستانه سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی به دست مبارک امام خمینی (ره) و شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم. خوشبختانه جهاددانشگاهی نهادی موثر در همه امورات علمی، فنی و فرهنگی کشور است و به عنوان یک دانشگاهی به فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی این نهاد مفتخر هستیم. امروز در حضور دست‌اندرکاران جهاددانشگاهی، تلاش‌های صورت گرفته در حوزه‌های فناوری، پزشکی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی را مشاهده کردیم.

وی ادامه‌ داد: فعالیت در حوزه مته‌های حفاری چاه‌های نفت در عمق‌های بالا انجام شده است و تحقیقات تکمیلی در این مرکز باعث افتخار است. امیدواریم صنعت نفت بیش از پیش به میدان بیاید و از این ظرفیت استفاده کند و باعث تقویت جهاددانشگاهی و بخش پژوهشی شود و سازمانی با کلاس بالا در تحقیقات و پژوهش به صنعت نفت و سایر صنایع کمک و کشور را از نیاز به بیگانگان در تامین قطعات حساس، بی نیاز کند و اجازه ندهیم که از این نوع کالاها به عنوان ابزار و اهرم فشار علیه کشور ما در حوزه‌های هواپیمایی، نظامی، نفت و مخابرات و… استفاده کنند.

استاندار خوزستان گفت: تحقیقات در بخش‌های شیمی جهاددانشگاهی بسیار خوب است که می‌تواند به داروسازی و دیگر نیاز جامعه کمک کند. وی با اشاره به ضرورت توجه جهاددانشگاهی به بازاریابی گفت: موضوعی که حتما در جهاددانشگاهی باید به آن توجه شود، بازاریابی‌ و ارتباط حرفه‌ای با بازار با تکنیک‌های خاص بازرگانی است.

حسینی‌ محراب عنوان کرد: بحث مربوط به تسهیلات ویژه پرسنل همیشه باید مدنظر باشد. جهاددانشگاهی جزء دستگاه‌هایی است که پروژه ملی دارد و امیدواریم مسئولان سازمان توجه ویژه به این بخش داشته باشند، چراکه سرمایه عظیم انسانی در این بخش وجود دارد که باید مورد حمایت قرار گیرند.

استاندار خوزستان با ارائه یک تحلیل تفصیلی از عملکرد نظام سلطه طلب استکباری در جهان، نمونه‌هایی از مبارزه با استقلال کشورها را بیان کرده و گفت: آخرین تلاش‌های آمریکا ایجاد داعش و طالبان بود چراکه آمریکا اساسا نمی‌خواهد کشور مستقلی در جهان شکل بگیرد.

وی با اشاره به تفکر جهادی و ایرانی مستقل در جهاددانشگاهی، گفت: هوش ایرانی از میانگین جهانی بالاتر است و مطالعات نیز این را مشخص کرده است. باید بتوانیم از تمام منابع موجود در جهت مدیریت استان استفاده کنیم.

استاندار خوزستان یادآور شد: جریان علمی و جریان دانایی باید به کمک مدیریت اجرایی بیاید و از این رهگذر می‌توان پیشرفت کرد.

وی در  پایان سخنانش، آمادگی مدیریت استان را برای حمایت از توسعه فعالیت‌های فناورانه سازمان جهاددانشگاهی خوزستان اعلام کرد.

در این نشست دکتر محمدی مجد رییس جهاددانشگاهی خوزستان نیز ضمن اشاره به چهل و چهارمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی به فرمان امام خمینی (ره) آخرین وضعیت فعالیت‌های بخش‌های مختلف سازمان جهاددانشگاهی استان را تشریح کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا