خبر خوش برای گیمرها
رفع فیلتر دیسکورد در روز تحلیف رئیس‌ جمهوری

پلتفرم دیسکورد امروز 9مرداد 1403 همزمان با تحلیف رئیس‌جمهور رفع فیلتر شد.

به گزارش سینا، دیسکورد به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم گیمرها آخرین بار در اردیبهشت گذشته فیلتر شد و حالا پس از گذشت حدود دو ماه و نیم دوباره بدون استفاده از ابزارهای فیلترشکن در دسترس گیمرها و استریمرها قرار گرفته است.

دیسکورد از نظر فیلترینگ داستان جالبی دارد. این پلتفرم از آنجا که در سال‌های گذشته فیلتر نبود، به جز گیمرها بین بسیاری از کاربران دیگر هم رواج پیدا کرده بود.

این پلتفرم در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ فیلتر شد، اما با پیگیری‌های بسیار در دی ‌ماه همان سال رفع فیلتر شد. خبر رفع فیلتر از دیسکورد در دی ماه 1401 باعث شد توجه بسیاری از کاربران به این پلتفرم جلب شود. در آن زمان بسیاری از پلتفرم‌ها یا از سال‌ها پیش فیلتر شده بودند یا به تازگی تبر فیلتر بر ساقه آنها زده شده بود.

این پلتفرم در سال 1399 هم فیلتر شده بود، اما مدتی بعد دوباره در دسترس قرار گرفت. در آن زمان علت اصلی فیلتر دیسکورد، تغییر دامنه اصلی این وبسایت به آدرسی اعلام شد که پیش از این به دلیل ارائه محتوای مستهجن در فهرست فیلترینگ قرار داشته است.

اگرچه برخی کاربران می گویند نسخه اپلیکیشن ویندوزی دیسکورد هنوز فیلتر است، اما این پلتفرم با اینترنت‌های خانگی و اینترنت همراه بعضی از اپراتورها، بدون هیچ مشکلی در درسترس قرار دارد.

عمده مردم امیدوارند که با روی کار آمدن مسعود پزشکیان، پلتفرم‌های فیلتر شده که از نگاه کاربران و کسب و کارها محبوب هستند، رفع فیلتر شوند.

2 پلتفرم محبوب ایرانی‌ها در سال 1401 فیلتر شد. مسئولان وزارت ارتباطات اگرچه این مسئله را به شورای عالی امنیت ملی نسبت می‌دادند، اما بارها فیلتر آنها را باعث گرایش مردم به پلتفرم‌های داخلی و حمایت از آنها می‌دانستند.

دیسکورد که در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شده، ترکیبی از ویژگی‌های چت متنی، صوتی و تصویری را ارائه می‌دهد که آن را به بستری ایده‌آل برای ایجاد گروه‌های آنلاین تبدیل می‌کند. همچنین استفاده از قابلیت‌های تصویرسازی هوش مصنوعی در دیسکورد و کانال‌های آن مورد توجه کاربران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا