تولید اسپری ضدتعریق و پودر رفع گرفتگی عضلات

در آستانه راهپیمایی اربعین

یک شرکت‌ دانش‌بنیان فعال در حوزه محصولات بهداشتی و سلامت در آستانه اربعین حسینی، تولید رسمی محصولات ویژه راهپیمایان اربعین را با هدف حفظ سلامت و کمک به شرکت کنندگان در این مراسم آغاز کرد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، تولیدکننده این محصولات، شرکت نانوفناوری کیان گستر مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران است که از سال 1394 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و در سال 1402 موفق به اخذ عنوان دانش بنیانی از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری شده است.

بیتا مهروی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مدیرعامل شرکت دانش بنیان نانوفناوری کیان گستر در خصوص فعالیت های این شرکت گفت: شرکت دانش بنیان دانشگاهی نانوفناوری کیان گستر مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران، اولین شرکت کاملا تخصصی در زمینه محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی شخصی سازی شده (Personalized cosmetics) با مواد صد در صد طبیعی به کمک فناوریهای نوین و هوش مصنوعی است. این شرکت از بدو تاسیس با تکیه بر دانش سرمایه های انسانی خود و انتقال فن آوری های نوین و به کارگیری آن توانسته است رشد قابل ملاحظه ای  داشته باشد. گستره خدمات و محصولات این شرکت در حوزه آموزشی فناوریهای نوین پزشکی، هوش مصنوعی، آرایشی بهداشتی و طب سنتی، تولید کننده محصولات آرایشی بهداشتی شخصی سازی شده (متناسب با خصوصیات و ویژگیهای هر شخص و با مشاوره با پزشکان متخصص پوست و مو، طب سنتی، مزاج شناسی، تغذیه و داروساز) با استفاده از بهترین مواد اولیه و کاملا طبیعی است.

محصولات ویژه اربعین حسینی

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در ادامه، درخصوص محصولات ویژه اربعین حسینی شرکت، گفت: این محصولات بر حسب رفع نیازهای زائرین گرامی (بازخوردهای سالهای گذشته) طراحی و تولید شده است.

وی پودر ضد عرق سوز شدن را از جمله محصولات ویژه اربعین برشمرد و اذعان کرد: در پیاده روی اربعین به دلیل تماس طولانی مدت پوست با رطوبت و گرما منجر به سائیدگی پوست، عرق‌سوز ‌شدن و التهاب پوست می شود. در راستای حل این چالش، ما اقدام به تولید پودری کردیم که دارای خاصیت آنتی باکتریال، جذب  رطوبت مازاد، خنک‌ کردن پوست و حفظ لطافت و رطوبت پوست، کاهش درد و التهاب، کاهش‌تعرق در نواحی‌ای مانندزیر بغل و کشاله ران و خوشبو‌کنندگی کفش است.

به گفته مهروی، اسپری ضد تعریق نیز از دیگر محصولات کاربردی جهت رفع نیاز زائران در اربعین حسینی است که بدون ایجاد سردرد، آبرسان، خنک کننده و کمک به جلوگیری از گرما زدگی میکند.

وی به صابون‌های خمیری حاوی کالاندولا اشاره کرد و گفت: این صابونها دارای خاصیت ضد التهاب، تسکین دهنده سوزش و خارش التهابات، اگزما و خشکی های پوست هستند که طبق باز خوردی که از زائران در سالهای گذشته گرفتیم به این نتیجه رسیدیم یکی از الزامات در اربعین حسینی است.

مهروی، پودر رفع خستگی و گرفتگی عضلات را که به دلیل داشتن سولفات منیزیم، خاصیت رفع گرفتگی عضلات را دارد از دیگر محصولات اربعینی خواند و افزود: این پودر سبب نرمی و لطافت پوست، تسکین دهنده عضلات، رفع استرس، خستگی و تاثیر بر روی جریان خون می‌شود همچنین خاصیت آروماتراپی دارد .

وی در پایان ضمن تاکید بر اینکه این شرکت مسئولیت پذیری اجتماعی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: شرکت با راه اندازی بخش کارآفرینی اجتماعی (آموزش و اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانواده و خانواده های بیماران نیازمند)، زمینه درآمدزایی را برای آنها فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا