حضور نمایندگان مجلس و مسئولان استانی در جهاددانشگاهی قم

به مناسبت فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی جمعی از مسئولین و نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی از جهاددانشگاهی استان قم و مرکز درمان ناباروری آن بازدید کردند.

به گزارش سینا از روابط  عمومی جهاددانشگاهی استان قم، به مناسبت فرارسیدن سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، دکتر محمد منان رئیسی و حجت الاسلام والمسلمین روانبخش نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر واشیان مسئول مجمع خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی قم  و جمعی دیگر از مدیران کل سازمان علوم پزشکی  با همراهی خبرنگاران صدا و سیمای استانی قم پنج شنبه 4 مرداد با حضور در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی با فعالیتهای پژوهشی، درمانی و آموزشی این نهاد انقلابی بیشتر آشنا شدند.

دکتر حامد حیاتی رئیس جهادانشگاهی قم ضمن معرفی اجمالی از فعالیتهای جهاددانشگاهی قم و مرکز درمان ناباروی رویا، ابراز امیدواری کرد با استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود در جهاددانشگاهی، علی الخصوص مرکز درمان ناباروری قدمی در کمک به حل  مشکل ناباروری  که مسأله‌ای  بسیار مهم است  در استان  و کشور برداشته شود.

در ادامه لیلا ناصر پور معاون پژوهشی جهاددانشگاهی قم با معرفی فعالیتهای بخش های مختلف مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی گفت: اکثر افرادی که برای درمان به مرکز ناباوری جهاددانشگاهی قم مراجعه می کنند به دلیل اعتمادی است که نسبت به پایبندی این مرکز به رعایت موازین شرعی و اسلامی دارند و تمام تلاش همکاران ما در این مرکز این است که جوابگوی این اعتماد باشیم.

حجت الاسلام والمسلیمن روانبخش، نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی در این بازدید گفت: با توجه به اینکه یکی از معظلات کشور ناباروی است ، کارهای خوبی در مرکز درمان ناباروری قم صورت گرفته است و آمار موفقیت 32 درصدی در این مرکز آمار بسیار خوبی است.

وی همچنین در خصوص تامین تجهیزات مورد نیازآزمایشگاهی  که تهیه برخی از آنها به علت تحریم ها امکان پذیر نیست گفت:  تجهیزاتی که با کمبود در داخل کشور مواجه هستیم طی نامه ای به شرکت های دانش بنیان اعلام شود و پیگیری از سمت نمایندگان نیز صورت خواهد پذیرفت، این توانمندی  قطعا در شرکت های دانش بنیان  وجود دارد  و می توانند نیاز های کشور را به خارج مرتفع کنند.

ایشان با اشاره به برخی کمبود ها و نیازهایی که به توسعه مراکز درمان ناباروری حس می شود گفت: مراکز درمان ناباروری بهترین جا برای سرمایه گذاری خیرین است که نسل شیعه حفظ شود، خانواده ها و مقام معظم رهبری دعا گوی این خیرین خواهند بود و امام زمان (عج) نیز از توسعه چنین مراکزی قطعا راضی هستند. فرزندانی که برای امام حسین (ع) درحسینیه ها سینه خواهند زد، فرزندانی که در مسجد نماز می خوانند از همین مراکز هستند، پس بهترین مکان برای پذیرش کمک های خیرین، مراکز درمان ناباروری خواهند بود.

محمد منان رئیسی دیگر نماینده استان قم در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به فعالیتهای گسترده و متنوع در مرکز ناباروی جهاددانشگاهی گفت: ما افتخار می کنیم که چنین مجموعه توانمندی در کشور در حال فعالیت است.

جهاددانشگاهی مولود انقلاب است و همانند آن در هیچ کشوری وجود ندارد و یک ویژگی انقلاب اسلامی ایجاد ساختارهایی متناسب با اهداف تعیین شده است مثل بسیج، جهاد سازندگی و جهاددانشگاهی که طی بازدید از مجموعه درمان ناباروری با دستاوردهای سازمان جهاد دانشگاهی آشنا شدیم که در مرزهای علمی جهان در حال ارائه خدمات هستند که این باعث افتخار است .

حسینی مقدم معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم نیز در این بازدید با اشاره به فعالیتهای بسیار خوبی که در جهاددانشگاهی و مرکز درمان ناباروری صورت پذیرفته گفت: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری بحث جوانی جمعیت بوده و در دوره ریاست شهید آیت الله رئیسی کارهای خوبی در این زمینه صورت پذیرفت.

وی افزود: گرانترین موجود عالم هستی انسان است و آن طفل نوزادی که به عالم هستی هدیه داده می شود می تواند منشا خیرات و برکاتی شود و امیدواریم که خانواده ها به بحث فرزند آوری عنایت خاصی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا