برنامه‌ریزی برای دفن اصولی زباله‌ها و آموزش کاهش تولید زباله

دومین نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان شیراز در سال جاری با هدف ساماندهی دفن اصولی زباله‌ها در بخش‌های مرکزی، ارژن و سیاخ دارنگون شهرستان شیراز امروز، ۷ مردادماه در سالن جلسات سایت دفع زباله برمشور برگزار شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز در این نشست، به بررسی محورهایی پرداخت که معضل پسماند در آن‌ها کاملاً محسوس بود.

کامران اسلاملو اظهار داشت: راهکارهای پیشنهادی جهت رفع مشکلات زیست‌محیطی در این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی همچنین اظهار داشت: ساماندهی برای دفن اصولی زباله‌های بخش‌های مرکزی و ارژن و اجرایی کردن آیین‌نامه و قانون مدیریت پسماند در حوزه شهرستان شیراز در دستور کار قرار گرفته است.

اسلاملو تأکید کرد که این ساماندهی زمانی به نحوه مطلوب صورت می‌گیرد که مسئولان بخش‌های مختلف از حداکثر امکانات موجود استفاده نمایند و از شوراها و دهیاری‌ها در جهت حل معضل پسماند بهره‌برداری کنند.

وی افزود: با تنظیم برنامه زمان‌بندی و تعیین محدوده پاکسازی برای هر دهیاری با توجه به حریم‌های مربوطه و با نظارت مستقیم و مستمر بخشداران، امکان‌پذیر است.

اسلاملو بیان کرد: پاکسازی مستمر و آگاه نمودن اقشار مختلف جامعه با معضلات و مشکلات دفع غیر اصولی پسماند راهکار اساسی در جهت کاهش پسماند و مدیریت آن است.

وی اضافه کرد که این امر زمانی تحقق می‌یابد که دستگاه‌ها با کمک و همیاری هم و در راستای پیشگیری و تولید زباله کمتر گام بردارند و دستگاه‌های اطلاع‌رسانی همچون صدا و سیما برنامه‌های آموزشی در زمینه تولید کمتر زباله و دفع اصولی آن تولید نمایند.

به گزارش سینا پرس فارس، در این جلسه که به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و به میزبانی سازمان مدیریت پسماند شیراز در سایت دفع زباله برمشور برگزار شد، فرهنگ‌سازی جهت ساماندهی و کاهش تولید زباله‌ها در دستور کار تمامی بخش‌های ارژن، مرکزی و سیاخ دارنگون قرار گرفت. همچنین برخورد با متخلفینی که مدیریت پسماند خود را منطبق با استانداردهای محیط زیست رعایت نمی‌کنند، مصوب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا