تقویت گردشگری سبز در پایتخت فرهنگی ایران

فاز نخست بزرگترین مسیر دوچرخه‌سواری کشور در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار شیراز از پیشرفت چشمگیر پروژه مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کوهسار مهدی (عج) خبر داد و اعلام کرد که فاز نخست پروژه عظیم مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کوهسار مهدی (عج) با طول 24 کیلومتر، تا پایان شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش سینا پرس فارس، در هفدهمین بازدید شبانه پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس شیراز، از پروژه دوچرخه‌سواری کوهستان شیراز بازدید شد. این پروژه با هدف توسعه گردشگری سبز و ترویج حمل و نقل پایدار در حال اجراست.

محمدحسن اسدی شامگاه گذشته، ۶ تیرماه، در بازدید از اجرای شیفت شب پروژه دوچرخه‌سواری کوهستان شیراز، با اشاره به تمرکز شهرداری شیراز بر اجرای پروژه‌های عظیمی مانند پل‌سازی، تقاطع‌سازی و مترو گفت: پروژه مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کوهسار مهدی (عج) با استقبال بسیاری مواجه شده است.

او تاکید کرد که با تلاش‌های مداوم پیمانکاران و شهرداران مناطق ۶ و ۳، به اهداف تعیین‌شده طبق برنامه زمان‌بندی خواهیم رسید.

وی ضمن تقدیر از پیمانکارانی که به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش هستند، از ارائه گزارش فعالیت‌ها و طرح‌های عمرانی شورا و شهرداری این کلانشهر به مردم در هفته دولت خبر داد و اعلام کرد که طی ماه‌های آینده نیز تعدادی پروژه عمرانی و زیرساختی تقدیم شهروندان خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شیراز و مدیر اجرایی این پروژه نیز در این بازدید اظهار داشت: سه ماه پیش بازدید اولیه از این پروژه انجام شد و شهردار شیراز دستور کارهایی جهت تسریع در اجرای پروژه اعلام کرد. بدین ترتیب تصمیمات اجرایی در طراحی و تغییراتی در مسیر پیاده‌روی در کنار مسیر دوچرخه‌سواری اتخاذ و مسیر پیاده‌روی به مسیر دوچرخه‌سواری الحاق شد.

محمود صفایی با اشاره به طراحی شش مقطع در این پروژه، خاطرنشان کرد: مسیر دوچرخه‌سواری از کوهسار مهدی (عج) به سمت منصورآباد شروع می‌شود و از منصورآباد به جوادیه، از جوادیه به بام شیراز، از بام شیراز به دریاچه، سپس به زیباشهر و نهایتاً به کوه نور در دروازه قرآن منتهی می‌شود.

صفایی طول این مسیر را نزدیک به ۲۴ کیلومتر اعلام کرد و گفت: این پروژه، بزرگترین پروژه مسیر دوچرخه‌سواری کشور محسوب می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: از جوادیه تا بام شیراز پیمانکار در حال کار است و پیشرفت فیزیکی نسبتاً خوبی دارد. از بام شیراز تا زیباشهر نیز ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی گزارش شده و دیگر مقاطع هم در مرحله طراحی یا تایید اجرا قرار دارند.

صفایی ضمن ابراز امیدواری که پیمانکاران و شهرداران مناطق بتوانند هرچه سریع‌تر در اجرای پروژه تسریع کنند، از شهردار و معاونت مالی و اقتصادی شهرداری شیراز به خاطر همکاری‌های مالی و رفع مشکلات پیمانکاران قدردانی کرد.

او تاکید کرد که با بهره‌برداری از این پروژه در سه مقطع تا ۳۱ شهریورماه، مردم می‌توانند از این پروژه ورزشی، تفریحی و گردشگری که یکی از برجسته‌ترین نمونه‌ها در کشور است، بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا