صف شکنی، خط شکنی، چابکی و فعالیت جهادی از ویژگی‌های جهاددانشگاهی

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این که بسیاری از مسایلی که روی میز مجموعه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی آموزش عالی بود، توسط جهاددانشگاهی حل و فصل شد، گفت: صف شکنی، خط شکنی، چابکی و فعالیت جهادی از ویژگی‌های این نهاد است.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با توجه به نزدیک شدن به سالروز تأسیس جهاددانشگاهی و اینکه چگونه می‌توان از ظرفیت این نهاد پویا استفاده کرد، پس از تبریک به مناسبت تأسیس این نهاد و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای جهاددانشگاهی، گفت: این نهاد که به صورت خود جوش شروع به فعالیت کرد و مورد تأیید امام(ره) قرار گرفت، در طول تاریخ حیات خود ثمرات و برکات زیادی داشته است.

وی ادامه داد: این نهاد ابتدا فعالیت‌های خود را از حوزه فرهنگی، اجتماعی، عقیدتی و مکتبی آغاز کرد و به تدریج وارد حوزه‌های دیگر شد. می‌توان گفت جهاددانشگاهی یک نهاد بسیار چابک، جوان و صف شکن است که بسیاری از مسائلی که به روی میز مجموعه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی آموزش عالی بود، توسط جهاد حل و فصل شد. صف شکنی، خط شکنی، چابکی و فعالیت جهادی از ویژگی‌های جهاددانشگاهی است که همواره به دنبال حل معضلاتی بوده است که شاید بسیاری از نهادها در مجموعه‌های دیگر نمی‌توانستند به این سرعت در موضوع ورود کنند.

کلانتری بیان کرد: هنوز در مجموعه کشوری خاصه در حوزه مجموعه عالی احتیاج به نهادهایی مانند جهاددانشگاهی داریم. مسایل مهم و لاینحلی به روی میز آموزش عالی است که انتظار می‌رود جهاددانشگاهی ورود کند و این مسائل را حل، صف شکنی و خط شکنی کنند.

وی تصریح کرد: البته بسیاری از موارد و مشکلات به صورت نظاممند در مجموعه آموزش عالی جاگیر و حل شده است و نهادهای متولی وجود دارد که ضرورتی به ورود جهاددانشگاهی نیست اما از این مجموعه تقاضا داریم کماکان و حتی بهتر از گذشته به حل مسایل مجموعه عالی کمک کند.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر مشکلات که در جهاددانشگاهی وجود دارد، اظهار کرد: می‌دانیم که مجموعه جهاددانشگاهی با مشکلات و مسائل بسیاری روبه رو است، اما به لطف خدا در این سال‌ها اتفاقات خوبی رخ داده است و امیدواریم در دولت بعدی کمک‌های شایانی صورت بگیرد تا مشکلات درونی جهاد حل و فصل شود که بتواند به عنوان یک نهاد موثر و پر تلاش کمک حال دولت و مجموعه نظام باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا