حمایت از فناوری استان‌های کمتر برخوردار از سیاست‌های جهاددانشگاهی

رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی حمایت از ساختارهای نوآوری و فناوری استانهای کمتر برخوردار را از سیاستهای این نهاد عنوان و بر درآمدزایی این ساختارها به عنوان یک مجموعه اقتصادی تأکید کرد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان اردبیل، دکتر ابراهیمی رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی،در نشست هم اندیشی با معاونان و مدیران جهادانشگاهی استان اردبیل گفت: در حوزه شرکت داری که یکی از وظایف سازمان است خوب عمل نکردیم و ما سعی کردیم با تغییر مدیریت‌ها و روش‌ها برخی از شرکت های راکد را وارد چرخه تولید کرده و به درآمدزایی برسانیم .

وی ادامه داد: طبق برنامه‌های راهبردی طی سه سال آینده برخی از شرکت‌ها به استقلال مالی رسیده و هزینه خود را تامین خواهند کرد و که امید واریم در چند سال آینده به سودآوری مناسب برسند.

رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی با اعلام اینکه مراکز رشد و شرکت‌های فناور زیر مجموعه آنها می‌تواند منابع پول ساز باشند؛ تصریح کرد: این شرکت ها به شرطی به درآمدزایی خواهند رسید که با برنامه‌ریزی و منطق به صورت علمی و اقتصادی پیش بروند و ما نیز باید نگاه سرمایه‌گذاری به این شرکت‌ها داشته و از پتانسیل خوب شرکت‌ها استفاده بهینه بکنیم.

ابراهیمی واگذاری و اجاره بلند مدت اراضی و ابنیه‌ها را از برنامه‌های جدید این سازمان عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح در پارک البرز موفق بوده و در برخی از استان‌ها نیز در حال انجام این طرح هستیم.

وی ابراهیمی با اشاره به اینکه مفهوم تجاری‌سازی به طور مطلوب در سازمان به کار گرفته نشده است افزود: ما در مفهوم بازار و تامین مالی و اقتصادی ورود نداشته‌ایم .

ابراهیمی نمایشگاه‌ها را یکی از ابزار تجاری سازی دانش دانست و گفت:  برای استفاده بهینه و مطلوب از این ظرفیت به صورت یکپارچه و واحد در نمایشگاه‌ها حضور داریم و تا انتهای سال تقویم حضور در نمایشگاه‌ها تنظیم شده است که برای حمایت در راستای حضور شرکت‌ها در نمایشگاه آمادگی داریم.

وی در پایان از آمادگی سازمان برای حمایت از ایده ها و طرح های فناورانه واحد اردبیل و رفع مشکلات مالی و اعتباری خبر داد.

در این جلسه دکتر رسولی رئیس جهاد دانشگاه استان اردبیل نیز با اشاره به برنامه‌های راهبردی و توسعه واحد اردبیل گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های در حال اجرای واحد ارائه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا