تعامل با صنعت؛ زیر ذره‌بین معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی خراسان رضوی

مدیر طرح و برنامه معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی خراسان رضوی از تدوین بانک اطلاعاتی پروژه‌های صنعتی در این معاونت خبر داد و گفت: بر اساس این بانک، مشخصات پروژه‌ها، مجری پروژه، عضو هیات علمی و شرکت هایی که با آنها در حال رایزنی هستیم، مشخص شده است.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر «حمیدرضا پوریان‌فر» با اشاره به تشکیل کارگروه اعتبار مالیاتی در این سازمان متشکل از 18 نفر از نمایندگان پژوهشکده‌ها و گروه‌های پژوهشی که در ذیل یک پژوهشکده مشخص نیستند و سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: در این کارگروه به طور منظم و سیستماتیک، تمامی پروژه‌هایی که با بخش صنعت در حال رایزنی است مورد بررسی و پایش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی پروژه‌های صنعتی در معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی خراسان رضوی از ابتدای سال جاری، ادامه داد: در حال حاضر در این معاونت تمام پروژه‌های همکاری با بخش صنعت را به صورت بانک اطلاعاتی شفاف آماده کرده‌ایم.

به گفته وی، بر اساس این بانک اطلاعاتی، پروژه‌های همکاری با بخش صنعت معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی خراسان رضوی به لحاظ اینکه در وضعیت‌های متفاوتی از مذاکره اولیه تا عقد تفاهم‌نامه یا قرارداد هستند، کاملا مشخص است.

مدیر طرح و برنامه معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر تعداد 77عنوان پروژه با 44 شرکت در این کارگروه در دست بررسی است که تعدادی از آنها به تفاهم نامه و تعدادی هم به قرارداد منجر شده‌اند.

دبیر کارگروه اعتبار مالیاتی قانون جهش تولید دانش بنیان در سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی به تشکیل 8 جلسه این کارگروه در طی 4 ماه گذشته اشاره و اظهار کرد: در ابتدای تشکیل کارگروه، پروژه‌هایی که در ذیل قانون جهش تولید دانش بنیان منعقد شده بودند بررسی می شد که در حال حاضر سایر مدل‌های همکاری با صنعت (مثلا کارفرمایی به جز اعتبار مالیاتی، فروش دانش فنی یا قرارداد رویالتی) در این کارگروه نیز بررسی می شوند.

وی با تاکید بر اینکه با تدوین این بانک اطلاعاتی قدرت چانه زنی ما بخش صنعت بیشتر شده است، گفت: تعامل بهتر با صنعت، شفافیت و دقت ارائه اطلاعات به شورای معاونین، افزایش قدرت تصمیم گیری در کلان معاونت پژوهشی، مشخص کردن نقاط ضعف و قدرت گروه‌های پژوهشی مختلف در مسیر ارتباط با صنعت و ارائه راهکارهای تقویت نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف، امکان کنترل و مدیریت بهتر پروژه‌ها، ایجاد فضای رقابتی مثبت برای تشویق پژوهشگران به ارتباط با صنعت و تعریف و اخذ قرارداد پروژه‌های صنعتی از دیگر مزایای داشتن یک بانک اطلاعاتی از پروژه‌های همکاری با صنعت در جهاددانشگاهی خراسان رضوی است.

مدیر طرح و برنامه معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی خراسان رضوی یادآور شد: علاوه بر این بانک اطلاعاتی فوق، بانک اطلاعاتی پروژه‌هایی که کارفرمای آنها حاکمیتی است اعم از دولتی، دفتر مرکزی، شهرداری ها، سازمان ها و وزارتخانه‌ها و طرح‌های فناوری و پیشران، نیز در دست تهیه است.

پوریانفر به آغاز تلاش‌های برای تهیه بانک اطلاعاتی پایش خدمات تخصصی هم اشاره و خاطرنشان کرد: الزاما در این بانک اطلاعاتی مراکز خدمات تخصصی قارچ، فنی و مهندسی و گردشگری حضور ندارند بلکه تمام گروه‌های پژوهشی که کار خدمات تخصصی (فروش کالا، ارائه خدمات آموزشی و غیره) را انجام می دهند در این بانک اطلاعاتی قرار خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا